مقالات

تفاوت درب سیم لول و فریم لس

تفاوت درب سیم لول و فریم لس

فهرست مطلب

با تغییر سبک طراحی داخلی و اولویت قرار دادن سبک مدرن، شاهد تفاوت های زیادی میان درب های طراحی شده امروزی هستیم. درب سیم لول و درب بدون چهارچوب دو نمونه از بهترین درب هایی اند که می توانید برای خانه و شرکت های امروزی مورد استفاده قرار دهید. اگرچه هر دو ظاهر جذاب و منحصر به فردی دارند، اما در نهایت این دو درب با هم متفاوت هستند. برای آشنایی با تفاوت درب سیم لول و درب فریم لس، این مقاله را تا انتها بخوانید.

درب فریم لس چیست

درب فریم لس یکی از انواع درب های مدرن ساختمانی است که همانطور که از نامش مشخص است، بدون فریم طراحی می شود. منظور از فریم همان چهارچوب درب است که از قدیم برای بسیاری از درب های ساختمانی استفاده می شد، اما امروزه برای درب های مدرن مانند فریم لس دیگر چهارچوب مانند قدیم استفاده نمی شود. اگرچه چهارچوب برای این درب ها به صورت مخفی در نظر گرفته می شود، اما مشهود نیست. به همین خاطر ظاهر این درب ها بسیار مدرن بوده و می توانند برای هر محیط مدرنی مورد استفاده قرار گیرند.

درب سیم لول چیست

درب سیم لول چیست

درب سیم لول یکی دیگر از انواع درب های ساختمانی است که با چهارچوب مشابه با بافت خود درب طراحی می شود. دلیل نام گذاری این نوع درب با نام سیم لول، مشابه بودن چهارچوب درب با خود درب است. درب های سیم لول اگرچه چهارچوب دارند، اما ظاهر آن ها بسیار مدرن است. می توان این درب ها را برای فضای داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار داد. همچنین امکان سفارش آن ها با طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد.

تفاوت درب سیم لول و فریم لس

درب فریم لس و سیم لول هر دو جزء درب های مدرن ساختمانی قرار می گیرند که ظاهر زیبا و جذابی را از آن خود کرده اند. با وجود کاربرد مشابه این درب ها، از نظر ساختاری و ظاهری با هم متفاوت هستند. مهم ترین تفاوت، وجود چهارچوب در این درب ها است. درب های فریم لس دارای چهارچوب مخفی هستند که در داخل دیوار قرار می گیرد، اما درب های سیم لول دارای چهارچوب قابل مشاهده اما مشابه با ساختار درب می باشند.

هر دوی این درب ها را می توان از جنس ام دی اف، چوب های طبیعی، فلز و … تولید کرد. با این حال در بازار ایران فعلا درب های فریم لس محبوبیت و تنوع بیشتری نسبت به درب های سیم لول دارند. از نظر قیمتی نمی توان این دو درب را با هم مقایسه دقیق کرد؛ چرا که جنس، ساختار و همچنین طراحی هر یک از این درب ها، روی قیمت آن ها موثر است.

ویژگی های درب فریم لس

ویژگی های درب فریم لس

مهم ترین ویژگی درب های فریم لس، به کار رفتن چهارچوب مخفی در آن ها است. به طوری که می توانید این درب ها را با ظاهر جذاب و یکدست روی دیوار نصب کنید. به غیر از این مورد، این درب ها دارای ویژگی های زیر هستند که بد نیست در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید.

  • بسیار زیبا و مدرن

درب های فریم لمس دارای طراحی زیبا و بسیار مدرنی هستند. این درب ها به دلیل نداشتن فریم می توانند با هر سبک دیواری همخوانی داشته باشند. عدم وجود فریم در آن ها باعث شده تا تمیزکاری آن ها ساده تر انجام شود.

  • دارای چهارچوب مخفی

درب فریم لس دارای چهارچوب مخفی است. چهارچوب مخفی این درب ها هم ظاهر زیبایی به آن ها می دهند، هم باعث ماندگاری بیشتر آن ها خواهند شد. معمولا این چهارچوب های مخفی با بهترین کیفیت ساخته می شوند تا درب استحکام خوبی داشته باشد.

  •  امنیت بسیار بالا

عدم وجود فریم در درب فریم لس می تواند باعث افزایش امنیت آن شود. گاهی اوقات سارقان از فریم درب به عنوان راهی برای ورود به ساختمان استفاده می کنند. از این رو با عدم وجود فریم، احتمال سرقت به حداقل می رسد.

  • قابل استفاده در طرح ها و رنگ های متنوع

درب های فریم لس می توانند در طرح ها و رنگ های متنوع طراحی شوند. معمولا طرح های درب فریم لس نسبت به درب سیم لول بیشتر است و این دست مشتریان را برای انتخاب بهترین درب باز می گذارد.

ویژگی های درب سیم لول چیست

ویژگی های درب سیم لول

درب سیم لول یکی از زیباترین انواع درب های ساختمانی است که با ظاهر جذاب و ساده خود می تواند برای دکوراسیون داخلی خانه های شما انتخاب بسیار خوبی باشد. از جمله ویژگی ها و مزایای درب های سیم لول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارای چهارچوب یکسان با درب

درب سیم لول دارای چهارچوب با جنس و ظاهر یکسان با درب است. در واقع چهارچوب دقیقا هم سطح با درب بوده که این موضوع زیبایی آن را چندین برابر می کند.

  • طراحی خاص و منحصر به فرد

درب های سیم لول دارای طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی هستند. همسطح بودن چهارچوب با بدنه درب باعث شده تا زیبایی این درب ها چندین برابر شود.

  • وزن سنگین تر نسبت به سایر درب ها

به دلیل اینکه چهارچوب این درب ها بسیار مقاوم هستند و با جنس درب ساخته می شوند، معمولا مجموع وزن درب سیم لول نسبت به سایر درب ها بیشتر است. وزن سنگین تر این درب ها می تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن ها باشد.

  • دارای امنیت بالا

درب های سیم لول می توانند به صورت ضد سرقت نیز طراحی شوند. امنیت بالای این درب ها یکی از مهم ترین مشخصه های آن ها است.

خرید درب های مدرن از نیک افرا

در صورتی که علاقه مند به خرید درب های مدرن چوبی و فلزی برای استفاده در منزل، شرکت و هر ساختمان دیگری هستید، می توانید به سایت نیک افرا مراجعه کنید. شرکت نیک افرا عرضه کننده انواع درب های مدرن فریم لس و سیم لول با تنوع بالا است. تنوع محصولات در کنار کیفیت بالای آن ها باعث شده تا انتخابی عالی برای نصب در ساختمان های جدید و مدرن باشند. در صورت نیاز به خرید درب های مدرن از نیک افرا، کافیست که مدل های درب سیم لول و درب فریم لس را از طریق این سایت مشاهده کنید.

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.