آشپزخانه و کابینت مدرن

در مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن در طراحی آشپزخانه بسیار پر طرفدار و محبوب است. در سبک مدرن، طراحی به صورتی انجام می شود که کاملاً از تزئینات پر زرق و برق و المان های سنتی به دور باشد و به نوعی آشپزخانه در این سبک صیقلی تر و ساده تر از سبک کلاسیک اجرا می شود و طراح بر این باور است که بااستفاده از اصول و قواعد طراحی در کمال سادگی آشپزخانه ای چشم نواز ایجاد کند. آشپزخانه های مدرن شامل ویژگی هایی از قبلی سظح صاف و بدون شیب، اشکال هندسی متفاوت و حداقل تزئینات می باشد.

اجرای کابینت های مدرن، اصولاً با مشخصه براق بودن، طراحی زاویه دار و مسطح بودن درب ها و چهارچوب هایشان شناخته می شود.

مجموعه نیک افرا با پشتوانه تجربه، تخصص و کادر مجرب، توفیق این را داشته که سبک نوینی از طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن را به وجود آورد. اجرای کابینت، کمد دیواری ودکوراسیون داخلی منزل و محیط اداری با به کار گیری انواع متریال از جمله MDF هایگلاس و مات و یا ورق های فوق برجسته و MDF CNC شده با روکش وکیوم و یا رنگ های پولیشی، پلی اورتان و پلی استر با استفاده از یراق آلات مدرن و به روز انجام می شود.

در مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن در طراحی آشپزخانه بسیار پر طرفدار و محبوب است. در سبک مدرن، طراحی به صورتی انجام می شود که …

مطالعه بیشتر اطلاعات فنی آشپزخانه و کابینت مدرن

 کاملاً از تزئینات پر زرق و برق و المان های سنتی به دور باشد و به نوعی آشپزخانه در این سبک صیقلی تر و ساده تر از سبک کلاسیک اجرا می شود و طراح بر این باور است که بااستفاده از اصول و قواعد طراحی در کمال سادگی آشپزخانه ای چشم نواز ایجاد کند. آشپزخانه های مدرن شامل ویژگی هایی از قبلی سظح صاف و بدون شیب، اشکال هندسی متفاوت و حداقل تزئینات می باشد.

اجرای کابینت های مدرن، اصولاً با مشخصه براق بودن، طراحی زاویه دار و مسطح بودن درب ها و چهارچوب هایشان شناخته می شود.

مجموعه نیک افرا با پشتوانه تجربه، تخصص و کادر مجرب، توفیق این را داشته که سبک نوینی از طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن را به وجود آورد. اجرای کابینت، کمد دیواری ودکوراسیون داخلی منزل و محیط اداری با به کار گیری انواع متریال از جمله MDF هایگلاس و مات و یا ورق های فوق برجسته و MDF CNC شده با روکش وکیوم و یا رنگ های پولیشی، پلی اورتان و پلی استر با استفاده از یراق آلات مدرن و به روز انجام می شود.

آشپزخانه و کابینت مدرن

 

آشپزخانه مرکز توجه درخانه است و طراحی آن نقشی کلیدی در زیبایی و کارایی آن دارد. در سال‌های اخیر، کابینت‌های مدرن به دلیل مزایای متعددی که دارند، به انتخابی محبوب برای آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند.

برخلاف کابینت‌های کلاسیک که با جزئیات و تزئینات فراوان، ظاهری شلوغ و پر زرق و برق دارند، کابینت‌های مدرن با خطوط صاف و ساده، زیبایی در عین سادگی را به نمایش می‌گذارند.

این سادگی، فضایی آرامش‌بخش و دلنشین در آشپزخانه شما خلق می‌کند و به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند.  در این مقاله، به بررسی طراحی  کابینت مدرن، معرفی انواع آن و نکاتی در انتخاب آن می‌پردازیم.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت مدرن آشپزخانه با نیک افرا تماس26318600بگیرید.

کابینت مدرن چیست؟

اصطلاح کابینت مدرن اصلی‌ترین معنا را از زبان فرانسوی به ارث برده و به طور ابتدایی به قفسه‌بندی اشاره می‌کند. در گذشته از گنجه برای این منظور استفاده می‌شد و از اواخر قرن بیستم، شکل و شمایل کابینت‌ها به شکل فعلی خود تغییر یافت.

با مطالعه ادامه، خواهید فهمید که کابینت آشپزخانه مدرن به دلیل تنوع فراوان در طراحی و مزایایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، توانسته است طرفداران زیادی جلب کند. اما ویژگی برجسته آن، تنوع گسترده در رنگها و قیمت مقرون به صرفه‌تر نسبت به کابینت‌های سنتی می‌باشد.

دسته بندی کابینت‌های مدرن

کابینت مدرن چیست؟دسته بندی کابینت‌های مدرن به چهار نوع مختلف انجام می‌شود، که هر یک ویژگی‌ها و طراحی‌های خاص خود را دارند. این انواع شامل کابینت ‌های‌گلاس، کابینت فوق برجسته، کابینت‌های ملامینه (کابینت ام دی اف) و کابینت‌های مدرن دو رنگ می‌شوند. در این سبک، کابینت‌ها دارای سطح صاف و یکنواخت بوده و طرحی روی درب‌ها به چشم نمی‌خورد.

رنگ‌های متنوع از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع کابینت می‌باشد. در مقایسه با سبک‌های کلاسیک، در کابینت‌های مدرن محدودیت رنگ کمتری وجود دارد، این امکان وجود دارد که از رنگ‌های شاد و پویا استفاده شود. طراحی آنها شامل عدم استفاده از تاج و پاخور با نقش و نگار، دستگیره‌های ساده یا حتی عدم وجود دستگیره، و لبه‌های بدون قاب و لوازم اضافه و….

بیشتر بخوانید :بهترين جنس كابينت چيست

کابینت مدرن دورنگ

حتما تا به حال شاهد آشپزخانه‌های زیبا بوده‌اید که از ترکیب دو رنگ برای کابینت استفاده کرده‌اند. این روش، به نظر کارشناسان طراحی داخلی، عالی و همچنین اقتصادی به نسبت کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک محسوب می‌شود.

جهت انعکاس مناسب ترِ نور در فضای آشپزخانه، در کابینت دورنگ، معمولا یکی از رنگ ها سفید یا کرم استخوانی انتخاب می‌شود و بیشتر مواقع این انتخاب اجتناب ناپذیر است اما برای انتخاب رنگ دوم باید با توجه به رنگ وسایل آشپزخانه نگاهی داشته باشید تا از نظر هارمونی رنگ ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

 کابینت‌های مدرن های‌گلاس

کابینت‌های مدرن های‌گلاس با سطح براق خود شناخته شده‌اند. این کابینت‌ها از ورق‌های گلاس با مغز MDF استفاده می‌کنند، از جمله روکش‌های آن اکریلیک و پلی گلاس می‌باشد. ظاهر براق و شیشه‌ای این ورق‌ها، مختص طرفداران خوش سلیقه است و باعث پیشرفت در بازار شده است.

تمیزکاری آنها به دلیل جنس روکش آسان است، اما در برابر رطوبت و خط و خش حساسند. ورق‌های های‌گلاس، ماده‌ای شبیه به MDF هستند با پوشش پلکسی گلاس، این پوشش شفاف و زیبا  یک طرف ورق استفاده می‌شود، در حالی که سمت دیگر آن لایه معمولی‌تری دارد.Classification of modern cabinets

بیشتر بخوانید:بهترین مارک کابینت آشپزخانه با قیمت مناسب

کابینت مدرن فوق برجسته

کابینت مدرن فوق برجسته  با ضخامت ۱۶ میل و MDF مغر ام دی اف و روکش های متنوع کره ای تولید می‌شود. این کابینت با الهام از کابینت کلیف ایتالیا طراحی شده و با زیبایی و مقرون به صرفه بودن خود مورد توجه قرار می‌گیرد.

امکان طراحی دو رنگ با فرامید مات و متریال های گلاس براق، زیبایی کابینت را دو چندان کرده و تنوع رنگی برای کاربران ایجاد می‌کند. این کابینت با گره‌های مصنوعی چوب، با هزینه کمتر جلوه و زیبایی طبیعت را به خانه می‌آورد و در بازار ایران پرفروش است.

کابینت مدرن ملامینه

کابینت مدرن ملامینه از روکش MDF با ملامینه، یک لایه نازک ضد آب و ضد خش، تشکیل شده است. با اینکه این سبک کابینت با ورق ام دی اف نیز اشتباه گرفته می‌شود، اما مغز آن از متریال ام دی اف با فشردگی بیشتر است و طرح‌های متنوعی دارد.

برای محل‌هایی که با رطوبت مواجه نیستند، ملامینه توصیه می‌شود. این نوع کابینت ام دی اف، ارزانترین ورق های بازار ایران است و با کیفیت مناسب تولید می‌شود.

چند نمونه طرح‌ ایده‌آل کابینت نوین

  • کابینت مدرن مینیمال

کابینت مدرن مینیمال بدون الگوهای پیچیده طراحی می‌شود و از متریال‌هایی مانند ام دی اف یا پلی‌اورتان استفاده می‌کند. این کابینت‌ها معمولاً با روکش خام تهیه می‌شوند و جلوه ساده و زیبایی دارند. مخاطبان کابینت مینیمال معمولاً افراد هنرمند و مشهور هستند.

با این حال، باید توجه داشت که این نوع کابینت برای هر نوع فضا مناسب نیست و باید با دیگر اجزای دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون خانه‌تان به سبک کلاسیک است، استفاده از کابینت مینیمال توصیه نمی‌شود.

کابینت مینیمال، با توجه به محدودیت فضای آزاد، به خوبی در خانه‌های کوچک قرار می‌گیرد. اگر المان‌های تزئینی مانند گلدان‌های طبیعی و هماهنگی رنگی به درستی اعمال شوند، طراحی این کابینت جذاب‌تر خواهد شد.مزایا و معایب کابینت مدرن

قیمت دقیق کابینت مدرن آشپزخانه را از نیک افرا بگیر. فقط کافیست تماس بگیری26318600

  • کابینت مدرن تا سقف

در کابینت مدرن تا سقف، ارتفاع کابینت ها به ابعاد آشپزخانه و ارتفاع سقف بستگی دارد. این اجرا باعث جلوه زیباتر و افزایش فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه می‌شود. برای جلوگیری از ظاهر یکنواخت و بلندی زیاد کابینت‌ها، می‌توان از طراحی پلکانی با ترکیب رنگهای تیره و روشن برای ردیف بالا استفاده کرد.

  • کابینت مدرن خطی

در طراحی کابینت برای آشپزخانه با یک دیوار، از استایل خطی استفاده می‌شود. این نوع طراحی با قرار گرفتن تمام ابزارها و کابینت‌ها در یک خط، به راحتی فعالیت‌های آشپزی را ساده‌تر می‌کند. طراحی ساده و باز آشپزخانه خطی، امکان تغییرات مینیمال و جابه‌جایی لوازم را فراهم می‌کند.

از مزایای کابینت مدرن خطی، افزایش فضای خانه با حذف دیوارهای اضافی است. این اقدام نه تنها نور طبیعی بیشتری به داخل خانه می‌آورد، بلکه از ساخت دیوارهای اضافی جلوگیری می‌کند.

افزودن یک جزیره نیز می‌تواند مرز بین ناحیه نشیمن و آشپزخانه را به طراحی خطی اضافه کند، علاوه بر اینکه زیبایی بخصوصی به فضا اضافه می‌کند و فضای نگهداری را بهبود می‌بخشد.

  • کابینت مدرن شیشه ای

کابینت‌های با طراحی شیشه‌ای، مختص سبک کلاسیک نیستند و در آشپزخانه‌های مدرن نیز جا پیدا می‌کنند. این کابینت‌ها با نورپردازی داخلی مناسب، فضایی برای نمایش ظروف تزئینی فراهم می‌کنند. انتخاب کابینت شیشه‌ای می‌تواند جهت ایجاد فضای لوکس و منحصربه‌فرد در آشپزخانه باشد. در طراحی بدون فریم، از لولا و اتصالات معمول کابینت استفاده نمی‌شود، که به طراحی جذاب تر کمک می‌کند.معایب کابینت مدرن

کابینت کلاسیک آشپزخانه (پاسخگوی سلیقه های مختلف)

مزایا و معایب کابینت مدرن

مزایا کابینت مدرن:

  1. طراحی مدرن و تنوع در رنگ و طرح.
  2. قیمت مقرون به صرفه نسبت به کابینت‌های کلاسیک.
  3. دوام بالا و حفظ جذابیت با استفاده از متریال مرغوب.

معایب کابینت مدرن:

  1. حساسیت به حرارت و رطوبت.
  2. آسیب‌پذیری نسبت به ضربه با روکش نازک.
  3. محدودیت در تعمیرات در صورت آسیب

نیک افرا :

شرکت نیک افرا با بیش از ۱۷سال سابقه به صورت تخصصی در زمینه تولید و فروش انواع درب های ضد سرقت، درب ضد حریق ، درب اتاقی و … مشغول به فعالیت است که با عنایت خداوند متعال و همت متخصصین داخلی توانسته یکی از برترین برندهای تولید درب ضد سرقت  و کابینت مدرن وکابینت نئوکلاسیک در داخل کشور باشد و همچنین در بازار رقابت جهانی نیز پرچم دار ایران باشد.

 

شرکت نیک افرا هم اکنون با ارائه مدل های متنوع درب های ضد سرقت، درب داخلی ، درب ضد حریق ، درب چوبی ، درب لابی ،درب  فریم لس ، کابینت و کمد دیواری و درب و پنجره یو پی وی سی به یکی از قطب های کشور در این زمینه تبدیل شده و برترین محصولات را با رقابتی ترین قیمت به شما مشتریان گرامی عرضه نماید.

  • دفتر مرکزی: تهران، خیابان بنی هاشم، نبش کوچه فروردین، مجتمع اداری و تجاری الماس، طبقه 4 واحد 3/ 26318600
  • نمایشگاه شماره دو: تهران، خیابان بنی‌هاشم، نبش کوچه خرمیان، طبقه زیرین بانک پارسیان، پلاک 211/ 22500050
  • نمایشگاه شماره سه: تهران، بزرگراه‌ سلیمانی (رسالت) غرب به شرق، نبش کوچه اسدی، جنب نمایندگی‌ هیوندای/ 26142090
  • اینستاگرام: nikafradoor

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های کابینت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه کابینت، کابینت کلاسیک، کابینت نئوکلاسیک و هرگونه کابینت که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

کلام آخر

کابینت‌های مدرن با طراحی‌های شیک و مینیمالیستی، خطوط تمیز و ساده، و استفاده از متریال‌های متنوع مانند چوب، ام‌دی‌اف، هایگلاس و فلز، فضایی مدرن و کاربردی در آشپزخانه شما خلق می‌کنند.

تنوع طرح‌ها از کابینت‌های تا سقف و خطی تا دو طبقه و شیشه‌ای، ویترین‌دار و مینیمال، انتخابی متناسب با هر سلیقه و فضایی را فراهم می‌کند. با انتخاب کابینت‌های مدرن، از مزایایی مانند حداکثر فضای ذخیره‌سازی، بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه، و زیبایی و شیک بودن بهره‌مند خواهید شد.