آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک نیک افرا

فهرست مطلب

نام نئوکلاسیک در بین اقشار مختلف مردم کمتر شناخته شده است اما این نام برای طراحان یادآور طراحی شیک و جاودانه است. طراحی آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک که در قرن هجدهم و نوزدهم به یک استاندارد معماری در اروپا تبدیل شد اما اکنون نیز برای طراحی خانه شما مناسب است.
سبک نئوکلاسیک دارای ظرافت و پیچیدگی برجسته‌ای نسبت به سبک‌های دیگر معماری است که در آن گچ کمتری به کار رفته است و الهام گرفته از معماری رومی و یونانی است، فضای داخلی نئوکلاسیک به دلیل ظرافت همیشگی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از نظر زیبا شناسی بسیار محبوب و پرطرفدار است.
اگر در انتخاب سبک‌های طراحی برای آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک در این مقاله مهمترین ویژگی‌های این سبک و نحوه مناسب بودن آن را در هر خانه‌ای بررسی می‌کنیم.

تاریخچه مختصری از کابینت نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک بین قرن‌های ۱۸ و ۱۹، از معماری‌های تاریخی اروپا تا آمریکا، متولد شد. امروزه طراحان داخلی این سبک را با سبک‌های کلاسیک معاصر تلفیق می‌کنند و ماهیت جذاب و منحصر به فردی را خلق می‌کنند.
طراحی داخلی نئوکلاسیک بر ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد و به دلیل جذابیتش مورد علاقه بسیاری از صاحبان خانه‌ها است. بسیاری از ساختمان‌های عمومی در سراسر جهان نیز از معماری و طراحی نئوکلاسیک بهره گرفته‌اند.
سبک نئوکلاسیک ظاهری مجلل و پر تاثیر می‌سازد و طرح‌های متقارن و ساده از اشکال هندسی برای هر آشپزخانه‌ای مناسب است. هماهنگی در طراحی و انتخاب رنگ‌های آشپزخانه نئوکلاسیک بیشتر بر سفید دلالت دارد.
مشخصه‌ای که در آشپزخانه نئوکلاسیک متمایز است، کابینت‌های توکار است. کابینت‌های نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای زمانی است که شما یک آشپزخانه مجلل و در عین حال با رابط کاربری راحت می‌خواهید. این عامل شده باعث شده است که کابینت آشپزخانه با معماری نئوکلاسیک بیشتر از سبک مدرن و کلاسیک جذاب باشد.

بیشتر بخوانید :بهترين جنس كابينت چيست

از  آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک چه می‌دانید؟

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت مدرن  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/” target=””]

کابینت‌های نئوکلاسیک تبلور هماهنگی بین عناصر کلاسیک و مدرن هستند. در این سبک امکان اجرای تمامی طرح ها، جزیره آشپزخانه و… وجود دارد که نحوه مناسبی از طراحی مجلل و ظریف را ارائه می‌دهد.
اگر فضای بزرگی دارید، این سبک برای شما گزینه خوبی است. دلیل این امر این است که کابینت‌ها در صورت استفاده در فضای کوچک و باریک باعث‌عدم تعادل در محیط می‌شوند.

ویژگی‌های دیگر کابینت نئوکلاسیک: 

  • از نظر طراحی با دیگر سبک‌های کابینت آشپزخانه متفاوت است.
  • کابینت‌های آشپزخانه نئوکلاسیک پس از استفاده طولانی مدت همچنان با دوام جذاب هستند. دلیل این امر طرح‌های منحصر به فردی است که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.
  • خطوط و طرح‌های کابینت‌های نئوکلاسیک ظرافت بی‌نظیری بر آن بخشیده که فضای آشپزخانه را خسته کننده و تکراری نمی‌کند. عدم توجه به جزئیات پیچیده و دست و پا گیر
  • جادار بودن و استفاده از رنگ‌های مجلل ظاهر آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک را دو چندان کرده است.
  • تمامی کابینت‌ها دارای دستگیره هستند.
  • فضای داخلی کابینت‌های نئوکلاسیک دارای ذخیره‌سازی هوشمند برای جا دادن همه لوازم ضروری آشپزخانه هستند. فضای کابینت ابعاد گسترده‌ای دارند که فضای ذخیره‌سازی را تا ۴۰ درصد در مقایسه با کابینت‌های معمولی افزایش می‌دهد.
  • همچنین استفاده از کشوهای پهن به جای باریک در سبک نئوکلاسیک تا ۱۵ درصد فضای ذخیره‌سازی آشپزخانه را افزایش می‌دهد و عمق زیاد کشوها، فضای ذخیره‌سازی را تا ۳۰ و ۵۵ درصد افزایش می‌دهند. جزیره آشپزخانه در سبک نئوکلاسیک احساس راحتی در هنگام تهیه یا لذت بردن از غذا ایجاد می‌کند

بیشتر بخوانید:آشپزخانه و کابینت مدرن در ساختمان

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت نئو کلاسیک  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a6%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/” target=””]

ویژگی‌ها و نکات مهم طراحی آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک

  • در آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک رنگ‌های ملایم مانند کرم، خاکستری، آبی، زرد، سبز، مشکی براق، قرمز، طلایی و نقره‌ای به کار می‌رود.
  • دلیل اینکه انتخاب نئوکلاسیک با وجود سادگی لوکس به نظر می‌رسند، استفاده از مصالح ساختمانی طبیعی مانند چوب، سنگ و مرمر است.
  • خانه‌های نئوکلاسیک دارای کف‌های مرمر و چوب‌های سخت به سبک براق و جلا است.
  • در طراحی آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک رنگ‌های خنثی سفید ومیزهای مرمر به کار می‌رود که تضاد خوبی را با رنگ تیره سایر فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند.
  • استفاده از خطوط و طراحی هندسی به طوری که فضا تمیز و دنج به نظر برسد
  • در نظر گرفتن چیدمان متقارن برای تزئین فضای آشپزخانه نه تنها مناسب است بلکه زیبایی دوچندان به محیط آشپزخانه می‌بخشد و یک فضای زیبای مدرن ایجاد می‌کند.
  • چیدمان متقارن مشخصه طرح نئوکلاسیک و جزیره آشپزخانه به عنوان محور تقارن آشپزخانه است کل کابینت‌ها از چوب گردو ساخته شده است میزهای آشپزخانه با رگه‌های سنگی در هماهنگی با کل سیستم کابینت ترکیب شده و ظرافت را به فضای بسته آشپزخانه می‌بخشد.
  • جزیره مرکزی آشپزخانه به میز ناهارخوری بزرگ متصل است و این فضا را به مکانی برای آشپزی و با الهام از رستوران‌ها ساخته شده است. بنابراین، منطقه غذاخوری منحصر به فرد می‌شود و اعضای خانواده را که می‌خواهند زمان بیشتری را صرف غذا خوردن در خانه کنند، جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:آشپزخانه و کابینت کلاسیک

نتیجه
سبک نئوکلاسیک همان سبک کلاسیک اما با تفاوت تلفیق سبک‌های مدرن است که ترکیبی شگفت‌انگیز از ظرافت، کاربردی و راحتی را به ارمغان می‌آورد. این سبک از دوران باستان و کلاسیک گرفته شده است که هنوز نیز برای عامه مردم جذاب و برای طراحان موهبتی بزرگ در جذاب کردن اصول طراحی است. آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک به دلیل تناسب، تقارن و نظم در چیدمان و عناصر تزئینی علاوه بر ظاهر دلنشین و زیبا، فضای زیادی نیز برای ذخیره‌سازی وسایل آشپزخانه دارد.

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت کلاسیک  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/” target=””]

سوالات متداول

آیا در سبک نئوکلاسیک فضای کافی برای ذخیره‌سازی دارم؟ 

در سبک نئوکلاسیک فضای ذخیره‌سازی برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه وجود دارد. علاوه براین، کابینت‌های سبک نئوکلاسیک دارای فضای ذخیره‌سازی هوشمند هستند که شما را از بابت فضای لازم بی‌نیاز می‌کند.

در فضای آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک چه رنگ‌هایی به کار رفته است؟ 

اگرچه بسیاری از ما رنگ‌های تیره یا پررنگ را دوست داریم، اما فضای کوچکتر لزوماً به این معنی نیست که باید آشپزخانه‌ای روشن یا سفید انتخاب کنید. سبک نئوکلاسیک پالتی از رنگ‌های روشن و خاکستری است که نمای فضا را دوچندان می‌کند.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.