کابینت کلاسیک: آشپزخانه‌ای با اصالت و ظرافت

آشپزخانه و کابینت کلاسیک

فهرست مطلب

امروزه کمتر کسی است که دکوراسیون و طراحی خانه خود را نادیده بگیرید. هم اکنون، با یک سرچ ساده در اینترنت با طیف وسیعی از طرح‌های دکوراسیون خانه آشنا می‌شوید که از بین آن‌ها نمونه‌های کلاسیک قابل چشم پوشی نیستند.
طرح‌های آشپزخانه و کابینت کلاسیک دست شما را باز می‌گذارد تا با ترکیبی از ویژگی‌های جذاب، جزئیات جزئی و پالت‌های رنگی خنثی، ظاهری زیبا و متناسب با انواع سلیقه‌ها خلق کنید. ناگفته نماند، سبک آشپزخانه و کابینت کلاسیک در دکوراسیون‌های امروزی بسیار به کار می‌رود زیرا پشت هر طرح‌های کلاسیک منطق و نکاتی برای راحتی استفاده و زیبایی ظاهری است.
اکثر طراحان و سایت‌های طراحی آنلاین، سبک‌های مدرن را تبلیغ می‌کنند. در حالی که دیدن طرح‌های مدرن بسیار جذاب است، اما حقیقت اینکه بیشتر ما به دنبال آشپزخانه‌های واقع گرایانه‌ای هستیم که بتوانیم در آن به راحتی آشپزی کنیم و برای مدت طولانی از فضای آن لذت ببریم.
زیبایی و کاربردی بودن دو جزء اساسی طراحی آشپزخانه و کابینت کلاسیک است که برخلاف سبک‌های مدرن هزینه‌های زیاید روی دست صاحب خانه‌ها نمی‌گذارد. اگر دانستن نکات و ویژگی‌های سبک کلاسیک برایتان جذاب است، در این پست هر آنچه باید در مورد آشپزخانه و کابینت کلاسیک بیان شده است.

کابینت کلاسیک مدرن

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت مدرن  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/” target=””]

آشپزخانه و کابینت کلاسیک چه معنا و مفهومی دارد؟ 

آشپزخانه و کابینت کلاسیک علاوه بر کاربردی بودن، جذابیت و زیبایی بینظیری را به فضای خانه شما می‌بخشد. خوبی سبک کلاسیک اینکه نیازی به تزئین اضافی ندارد و ظاهر آن به تنهایی جلوه خاص دارد. رنگ نیز یکی از بخش‌های کلیدی طراحی آشپزخانه‌های کلاسیک است که از طریق کابینت‌ها می‌شود پیاده‌سازی کرد.
معمولا بیشترین رنگی که در کابینت آشپزخانه کلاسیک به کار می‌رود، رنگ سفید است. هنوز نیز اکثر خانه‌ها کابینت‌های سفید دارند و همیشه این رنگ طرفداران زیادی داشته است. توجه داشته باشید، برخی افراد سبک کلاسیک را با سنتی اشتباه می‌گیرند.
در حالی که عناصر تزئینی آشپزخانه‌های سنتی برای طراحی آشپزخانه کلاسیک به کار نمی‌رود. طراحی آشپزخانه و کابینت کلاسیک درسته برخی از ویژگی‌های سبک سنتی را دارد، اما با اضافه کردن برخی جزئیات ظریف می‌توان، ظاهری زیبا و در عین حال ساده ایجاد کرد که هر فردی خواهان آن است.

بیشتر بخوانید :بهترين جنس كابينت چيست

کابینت کلاسیک جدید

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت نئو کلاسیک  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a6%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/” target=””]

هارمونی رنگ‌های به کار رفته در آشپزخانه و کابینت کلاسیک

  • کلاسیک آبی و خاکستری
  • برنزه و قهوه‌ای
  • رنگ زرد به همراه رنگ‌های آبی، سبز یا سفید
  • نارنجی با قهوه‌ای
  • خاکستری با سفید
  • قرمز و سفید
  • سفید
  • مشکی و برنجی
  • کلاسیک سیاه و سفید
  • نارنجی و آبی سرمه‌ای
  • آبی، سفید و نقره‌ای
  • تمام سایه‌های خاکستری
  • سبز، سفید و طلایی
  • سایه‌های سرد آبی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک چه شکلی هستند؟ 

اگر در اینترنت جست و جو کرده باشید، با گزینه‌های مختلف کابینت آشپزخانه کلاسیک آشنا می‌شوید طراحی کلاسیک کابینت در بسیاری از آشپزخانه‌ها زیبا و کاربردی است.
اگر در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی کابینت‌های آشپزخانه خود هستید و احساس می‌کنید که بین سبک‌ها نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، یا می‌خواهید فضای آشپزخانه همه‌کاره‌ای داشته باشید که به شما امکان می‌دهد طرح‌های مختلف را با هم داشته باشید، سبک کلاسیک گزینه‌ای عالی است.
وقتی صحبت از مواد می‌شود، کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک تقریباً چوبی هستند. از آنجایی که چوب سنتی‌ترین متریال کابینت است، به ویژه برای سبک کلاسیک مناسب است. در واقع، آشپزخانه‌های کلاسیک اغلب دارای کابینت‌های چوبی با درهای شیشه‌ای یا بدون درب هستند. همچنین، پالت رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک به طور کلی سفید، کرم یا بژ است.
مزیت بزرگ کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک این است که می‌توانند تا حد زیادی ارزش فروش مجدد خانه را بهبود بخشند، زیرا سبک تا حد خنثی آن‌ها، شانس بسیار بیشتری برای جذب خریداران دارد.

بیشتر بخوانید:آشپزخانه و کابینت مدرن در ساختمان

کابینت کلاسیک سفید

آشپزخانه و کابینت کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • مواد به کار رفته

چوب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه کلاسیک است زیرا ماندگاری و جذابیت بالایی دارد. علاوه بر چوب، در آشپزخانه‌های کلاسیک مواد طبیعی دیگری مانند سنگ نیز به کار می‌رود. در حقیقت، نقطه کانونی آشپزخانه کلاسیک توجه به جزئیات است. به عنوان مثال، معماری کلاسیک شامل قوس سقف و جزیره آشپزخانه است. همچنین به جای مواد مصنوعی از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ‌های طرح دار یا کاشی استفاده شده است.
  • کابینت

کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک جزء مهمی که ظاهر آشپزخانه را بسیار زیبا می‌کند. کابینت کلاسیک بیشتر جنبه تزئینی دارد و شامل رنگ‌های مختلف است. در حقیقت، کابینت‌های کلاسیک دارای طراحی و الگوهای استادانه‌ای هستند که بیشتر شبیه آشپزخانه‌های سنتی هستند. لولاهای روی کابینت‌ها نیز از جنس برنزی، نقره‌ای یا برنجی است و نحوه چیدمان کابینت‌ها حول تقارن و تعادل است. جنس روی آن‌ها نیز اغلب از فلز، برنج، چوبی، مس، برنز یا استیل است.

  • جزیره آشپزخانه

پیشخوان یا جزیره آشپزخانه‌های کلاسیک از سنگ طبیعی از قبیل گرانیتی، کوارتز یا مرمر با جزئیات زیبایی از قبیل اریب، منحنی، یا بیضی شکل است.

  • کاشی

کاشی در سبک کلاسیک به دلیل دوام بالا و وجود صدها سبک و تنوع از جنس سرامیکی است.

  • رنگ ها

هارمونی رنگ در آشپزخانه و کابینت کلاسیک بسیار اهمیت دارد. اغلب رنگ‌های روشن نظیر زرد، سبز، خاکستری یا کرم برای این نوع فضاها مناسب است.

  • نورپردازی

نورپردازی سبک کلاسیک معمولا جنبه تزئینی دارد. همچنین، شکل و نوع لامپ‌ها و محل قرارگیری آن‌ها در محیط بسیار مهم است. در کل، نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که محیط آشپزخانه را روشن کند. چراغ‌های فانوس شکل، لوسترهای برنجی یا کریستالی همه نورپردازی‌های رایج این سبک هستند.

  • سینک

سینک برای بسیاری از صاحبان خانه‌ها جذاب است. سینک آشپزخانه و کابینت کلاسیک دارای طرح‌های مختلفی است. مثلا برخی از آشپزخانه‌های سنتی دارای یک سینک ظرفشویی ساده و تک لگن هستند که برای صاحبان خانه‌هایی به دنبال فضای بزرگتری هستند، ایده آل است.

  • کفپوش

کفپوش چوبی یا کاشی در آشپزخانه‌های کلاسیک رایج است.

نتیجه
ویژگی‌های معماری کلاسیک یادآور سبک‌های اروپایی و آمریکایی قرن‌های ۱۸.۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به همراه جزئیات زیبا و لوکس است. آشپزخانه و کابینت کلاسیک یک سبک طراحی محبوب است که برای اغلب صاحبان خانه‌ها جذاب است و حتی ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد.

سوالات متداول

چرا آشپزخانه‌های کلاسیک هنوز نیز محبوبیت فراوان دارند؟ 

از آنجایی که آشپزخانه‌های سبک کلاسیک براساس سبک شخصی هر فرد و نیازهای آن طراحی شده‌اند، آشپزخانه کلاسیک سبک مناسبی برای همه سلیقه‌ها است.
آشپزخانه‌های کلاسیک هنوز هم محبوب‌ترین سبک هستند، زیرا با طراحی ساده و به کار بردن جزئیات، زیبا و مناسب هستند. هنوز نیز اکثر صاحبان خانه‌ها سبک کلاسیک به ویژه در آشپزخانه را یک انتخاب عالی می‌دانند. زیرا، فضای کلی را گرم، خانگی و دلپذیر می‌کند.

چگونه آشپزخانه کلاسیک طراحی کنم؟ 

برنامه ریزی برای داشتن یک آشپزخانه کلاسیک نیاز به طراح داخلی دارد. با این حال، نرم افزارهای طراحی مختلفی وجود دارد که می‌توانید همه چیز را از دیوارها گرفته تا کابینت ها، میزها و کفپوش‌ها را با فشار یک دکمه تغییر دهید.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.