مقالات

درب لابی ساختمان

فهرست مطلب

یک مقدمه زیبا مهمانتان می‌کنیم قبل از پرداختن به درب لابی ساختمان، همه ما در عصری زندگی می‌کنیم که صنعت ساختمان‌سازی به اوج پیشرفت خود رسیده است. اکنون در هر ساختمانی که قدم بگذارید با مجموعه‌ای از فضای مختلف آشنا می‌شوید که یکی از آن‌ها فضای لابی است. لابی فضایی است که درنزدیکی ورودی اصلی ساختمان قرار دارد و محیطی مبله برای استراحت یا انتظار افراد ساختمان است.

وقتی برای اولین بار وارد مجتمع آپارتمانی خود می‌شوید، اولین چیزی که بعد از درب آپارتمان خواهید دید، درب ورودی ساختمان و سپس فضای آن است. شاید باور نکنید، اما نوع فضای لابی در نوع برداشت و تصیم به خرید اکثر خریداران ملک تاثیر به سزایی داشته است. شاید تا کنون به درب لابی ساختمان خود توجهی نکرده باشید و این مسئله برایتان پیش پا افتاده بوده، اما معماران اهمیت درب ورودی ساختمان را بیش از تصور شما می‌دانند و بر طراحی مناسب آن تاکید دارند.
اگر به ساختمان خود اهمیت می‌دهید و به دنبال جنبه‌های تمایز آن هستید، درب لابی را نباید از قلم بیندازید. در این مطلب نیز شما را بیشتر با موضوع کمتر شناخته شده درب لابی آشنا کنیم.

InShot 20220607 115320171 min

چرا درب ورودی ساختمان‌ها بسیار مهم و ارزشمند هستند؟ 

لابی ساختمان به عنوان راهی برای جذب ساکنان جدید و ایجاد فرصتی برای ساکنان فعلی برای ارتباط یکدیگر است و معمولاً کارآمدترین بخش ساختمان است که جنبه مهمان نوازی از مستاجران دارد.
در بسیاری از ساختمان‌های آپارتمانی مدرن دارای لابی‌های کوچک و لابی‌های بزرگ و مجلل هستند. اما به غیر از فضای لابی، درب لابی تنها عنصری که اغلب ما به آن توجه نمی‌کنیم. درب لابی علاوه بر امنیت ساکنان، احساس راحتی، استقبال و آسودگی مستاجران نیز فراهم می‌کند.
فضاهای مشترک مانند لابی فرصت‌های منحصر به فردی را برای کسب و کار، آرامش و معاشرت ساکنین ساختمان فراهم می‌کند و نحوه طراحی آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در ارزش کلی ساختمان بگذارد. به همین دلیل طراحی و نحوه نگهداری مناسب از درب لابی بسیار مهم است.

نکات طراحی درب لابی ساختمان

  • پالت رنگ مناسب

با انتخاب رنگ مناسب درب لابی، احساس افراد در هنگام ورود به ساختمان تغییر می‌کند. به عنوان نمونه رنگ‌های گرم مانند زرد و نارنجی حال و هوای دوستانه و شادی را ایجاد می‌کنند و آبی اغلب با آرامش، اعتماد و آرامش همراه است و وقتی با قهوه‌ای جفت شود حس دلنشین ایجاد می‌کند. همچنین، رنگ سبز اثرات روانی بر افراد دارد. در اصل، رنگ مناسب کمک زیادی به افزایش حال و هوای کلی لابی ساختمان و برجسته‌تر نشان دادن آن می‌کند.

  • محیطی ایمن

اگر در ساختمان یا آپارتمان خود دربان ندارید، امنیت ساکنان به خطر می‌افتد. بنابراین درب لابی در ایجاد امنیت ساختمان نقش بسزایی دارد. درب لابی باید به طور خودکار قفل شود و دوربین داشته باشد. تا ساکنان ساختمان احساس امنیت کنند.

  • توجه به طراحی

دو عامل مهم برای برای انتخاب درب لابی کاربردی بودن و طراحی زیبا است. برای بسیاری از صاحبان ساختمان‌های آپارتمانی، از طراحی مناسب درب لابی ناامید می‌شوند. از دیدگاه طراحان، ایده درب لابی باید با حال و هوای ساختمان مطابقت داشته باشد.

  • سرمایه گذاری

برای ایجاد یک تجربه بهتر از لابی خود، سرمایه‌گذاری روی المان‌های طراحی درب علاوه براینکه راحتی و رفاه مستاجران را فراهم می‌کنید بلکه ارزش ساختمان را نیز دوچندان می‌کند.

  • خرابی کمتر

اگر درب لابی ساختمان به درستی نگهداری شود، انتظار داشته باشید که هزینه عملیاتی کلی کمتری برای تعمیر درب ورودی ساختمان خواهید داشت. درهای ورودی ساختمان و لابی در معرض فرسودگی قابل توجهی هستند. به عنوان مثال، باز کردن درب یا باز نگه داشتن آن برای مدت طولانی احتمالاً عمر درب شما را چندین سال کاهش می‌دهد. در هر صورت بهتر علائم اولیه خرابی درب لابی را زودتر تشخیص دهید. با تشخیص زودهنگام، قبل از تعویض از هزینه‌های بالای تعمیرات جلوگیری کنید.

InShot 20220608 104448470 min

انواع مواد مورد استفاده در درب لابی ساختمان

  • درب لابی تمام چوب

انواع درب‌های لابی به صورت تمام چوب از انواع چوب راش، گردو و بلوط است.

  • درب لابی فلزی

استفاده از فلزات برای ساخت درب لابی ساختمان بسیار رایج است، از آنجایی که درب لابی چوبی بسیار گران است و امنیت آن کمتر است. درب‌های لابی فلزی بسیار محبوب و رایج شده‌اند.

  • درب استیل لابی

درب‌های لابی استیل جلوه سیار زیبایی دارند و به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوا بسیار از آن استفاده می‌شود از ویژگی‌های مهم درب‌های استیل لابی می‌توان به ظاهر زیبا، استحکام بالا و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

  • درب لابی ضد سرقت

درب‌های لابی ضد سرقت نمونه دیگری هستند که با توجه به ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی که دارند، گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان‌ها هستند این درب‌ها دارای ترکیبی از چوب‌ام دی اف و فلز لمینت هستند که از درب‌های لابی فلزی زیباتر و نسبت به سایر انواع درب‌های ورودی ساختمان ایمن‌تر است.

انواع درب لابی ساختمان

  • درهای چرخان

یکی از مهمترین مزایای درب‌های چرخان، صرفه جویی در مصرف انرژی است. این درها با نگه داشتن هوای سرد در خارج از ساختمان از وارد شدن هوای سرد به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. درهای چرخان با قطع مداوم مسیر هوا بین بیرون و داخل، هزینه‌های گرمایش و سرمایش ساختمان را کاهش می‌دهند. همچنین در ورد و خروج افراد بسیار کارآمد هستند، زیرا افراد زیادی می‌توانند به طور همزمان بدون انتظار داخل و خارج شوند.

  • دربهای اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک راحتی را برای مستاجران فراهم می‎کنند، همچنین در دسترس‌ترین گزینه برای افراد معلول یا مسن است. علاوه بر این، آن‌ها ایمن‌ترین گزینه‌های درب لابی ساختمان هستند.

  • درب‌های شیشه ای

درب‌های شیشه‌ای برای لابی از اهمیت بالایی برخوردار است از آن جهت که استحکام فوق العاده‌ای دارند و دارای شیشه‌های ایمن در برابر شکستگی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، طراحی ساده و صرفه جویی در فضا نیز از ویژگی‌های درب لابی ساختمان است.

[aparat id=”NOs9A”]

سوالات متداول

آیا تمیزی درب لابی اهمیت دارد؟

از آنجایی که درب لابی جزء مناطق پذیرایی و گردهمایی مستاجران است اهمیت تمیزی آن دوچندان می‌شود.

آیا می‌توانم اطراف درب ورودی ساختمان را تزئین کنم؟

بله، تزئین درب ورودی ساختمان با درختان و گیاهان نه تنها زیبایی آن را بیشتر می‌کند، بلکه بر روحیه مهمانان نیز تأثیر می‌گذارد.

نتیجه
لابی ساختمان فضای برای مهمان نوازی و جلب مشتریان جدید برای ساختمان است بنابراین نباید هیچ یک از اجزاء آن نادیده گرفته شود. درب لابی یکی از این اجزاء است که نباید علاوه بر امنیت از تاثیری که بر ایجاد محیطی دلپذیر و تمیزی که بر ساختمان می‌گذارد، غافل شد.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.