طرح های آشپزخانه و کابینت مدرن

آشپزخانه و کابینت مدرن

فهرست مطلب

آشپزخانه فضایی است که همه خانواده هر روز از آن استفاده می‌کنند و به راحتی نمی‌توان آن را به عنوان اتاق خواب یا اتاق نشیمن تغییر دکوراسیون داد. علاوه بر این، رعایت اصول زیبایی و قوانین طراحی تفاوت زیادی در عملکرد آن ایجاد می‌کند و یکی از بهترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. حتی افرادی که تمایلی به آشپزی ندارند، نوع طراحی این قسمت را نمی‌توانند نادیده بگیرند. طراحی آشپزخانه و کابینت مدرن یکی از پر جستجوترین ترندهای سال ۲۰۲۲ است.

امروزه مردم به دنبال طراحی خانه‌های بهتر هستند و طراحی آشپزخانه یکی از جنبه‌های مهم دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. طرح‌های مدرن نیز به دلیل اینکه دست فرد را باز میی‌گذارد تا فضای آشپزخانه بیشتر شخصی‌سازی شود، بسیار محبوب است. در گذشته، بیشتر مردم طراحی آشپزخانه را نادیده می‌گرفتند اما در حال حاضر، طراحی آشپزخانه شخصی‌سازی شده است.

شاید این مطلب که آشپزخانه قلب خانه است کلیشه‌ای باشد، اما آشپزخانه همیشه به عنوان ایستگاه مرکزی خانه عمل می‌کند. به همین دلیل باید تا حد امکان مدرن و جذاب طراحی شود.

اگر برای شما جذاب است در مورد آشپزخانه و کابینت مدرن بیشتر بدانید، تمام ویژگی‌های تعیین کننده برای طراحی آشپزخانه مدرن در این مقاله بررسی شده است.

چگونه یک آشپزخانه و کابینت مدرن را تشخیص دهیم؟

باور کنید یا نه، طراحی مدرن اولین بار در جنگ جهانی اول ایجاد شد. این سبک در ابتدا با سطوح مسطح، اشکال هندسی و بدون تزئینات اضافی معرفی شد. در حال حاضر، طراحی آشپزخانه مدرن با تأکید بر خطوط تمیز، فضای بزرگ و عناصر طراحی مینیمال معرفی شده است.

ویژگی بارز طراحی آشپزخانه مدرن این است که باید زیبا و براق، با خطوط تمیز، تجهیزات یکپارچه و طرح رنگ مینیمالیست باشد. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی که آشپزخانه‌های مدرن را تعریف می‌کنند آورده شده است:

  • هندسه: منظور ما از هندسه یکنواختی در طراحی، زوایا، منحنی ها، مربع ها، مثلث‌ها و غیره است. طراحی تمیز آشپزخانه تا حد امکان کلید اصلی است.
  • براق: لوازم خانگی در یک آشپزخانه مدرن باید از مواد فولادی ضد زنگ باشد.
  • خطوط افقی: در آشپزخانه‌های مدرن، خطوط افقی بسیار محبوب هستند. برای یک طراحی واقعاً مدرن همه چیز را خطی می‌باشد، به طور مثال چیدمان کفپوش یا کاشی به صورت خطی و پشت سرهم باید باشد.
  • لوازم آشپزخانه: لوازم آشپزخانه و سایر عناصر طراحی باید بر اساس تم طراحی آشپزخانه مدرن باشد. میکسرها، مخلوط‌کن‌ها، قهوه‌سازها و سایر وسایل آشپزی باید با عناصر سبک بقیه آشپزخانه هماهنگ و ترکیب شوند. علاوه بر این، ظروف آشپزی، ظروف و ظروف تخت نیز باید طراحی براق و مینیمال داشته باشند.
  • مبلمان: آخرین، اما نه کم اهمیت، مبلمان آشپزخانه تا حد زیادی به ظاهر کلی طراحی مدرن کمک می‌کند. میزها، چهارپایه‌ها، صندلی‌ها و نیمکت‌ها در  طرح‌های زاویه‌دار می‌باشند.
  • مواد به کار رفته: مواد طبیعی و صنعتی مانند چوب، پلاستیک و فلز ظاهر سبک مدرن را بهبود می‌بخشند و اغلب در رنگ‌های سفارشی شده است.

InShot 20220706 152924888 min

مزایای انتخاب آشپزخانه و کابینت مدرن

  • فناوری برتر

استفاده از کلمه «مدرن» هنگام توصیف آشپزخانه به این معنی است که تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی فعلی را می‌توان در فضای آن ادغام کرد. در آشپزخانه‌های مدرن همه چیز از تایمر گرفته تا لوازم آشپزخانه برای تهیه غذا به صورت اتوماتیک و فناوری محور است.
طیف گسترده‌ای از محصولات و لوازم خانگی در بازار موجود است که آشپزخانه شما را «هوشمند» می‌کند. و تمامی وسایل آشپزخانه نظیر یخچال و اجاق گاز را می‌توانید از طریق تلفن هوشمند مدیریت کنید.
  • لوازم پیشرفته

به طور طبیعی، آشپزخانه مدرن بدون لوازم پیشرفته غیر ممکن است. گزینه‌های لوازم خانگی از قبیل ماشین ظرفشویی و یخچال، کشوها، اجاق گاز و کابینت برای بهبود عملکرد و کارایی بهتر آشپزخانه‌های مدرن ضروری است. علاوه بر این، لوازم مدرن تفاوت فوق العاده‌ای در ظاهر و فضا ایجاد می‌کنند.

  • کارآمدی

آشپزخانه وکابینت مدرن بسیار کارآمد هستند. مثلا در طراحی مدرن به فضای پیشخوان و دسترسی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود تا بهترین استفاده ممکن از فضا انجام شود.

  • فضای ذخیره‌سازی بیشتر

با انتخاب سبک مدرن، این امکان برای مالک فراهم می‌شود که از فضای ذخیره‌سازی مطلوبی برخوردار باشد و دسترسی و استفاده آسان از لوازم و تجهیزات را ممکن می‌سازد. به عنوان مثال، هميشه جا براي وسایل کوچک، ظروف پخت و پز وجود دارد و در آشپزخانه بی نظمي و بهم ريختگی وجود ندارد.

کابینت‌های مدرن طوری طراحی شده‌اند كه به راحتی کشو یا کابینت‌ را باز کرده علاوه بر این، قفسه های پاپ آپ برای میکسرهای ایستاده و سایر لوازم نیز فضای کاری اضافی را برای شما فراهم می کند. همچنين كابينت هايی برای نگهداری ادویه‌ها، قوطی‌ها یا حتی قابلمه‌ها و تابه‌ها طراحی شده‌اند كه سطح بیشتری از سازماندهی را فراهم می‌كنند.

  • بهره وری انرژی

آشپزخانه و کابینت مدرن فرصتی برای بهینه‌سازی فضا تا برای بهبود مصرف انرژی ایجاد می‌کنند و طراحی کلی همه چیز از روشنایی گرفته تا لوله کشی از نظر کارایی و انرژی در نظر گرفته می‌شود.

کابینت‌های سبک مدرن چه طرحی هستند؟

جدیدترین کابینت‌های مدرن گزینه‌ای ساده و پیچیده برای تبدیل آشپزخانه شما به فضایی مدرن است. طراحی ساده و مدرن آشپزخانه، همراه با وسایل یکپارچه، نورپردازی متفکرانه و ترکیبی از سطوح تمیز و زیبا، به شما کمک می‌کند تا آشپزخانه‌تان را بدون شلوغی و بی‌نظمی طراحی کنید و در عین حال فضای بیشتری داشته باشید.
کابینت آشپزخانه‌های مدرن اغلب بدون دستگیره با ساختاری زیبا و مدرن هستند. در آشپزخانه‌های کوچکتر، نبود دستگیره موهبیت بزرگی است زیرا فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
نکته کلیدی در مورد آشپزخانه و کابینت مدرن، اینکه بی‌نظمی وجود ندارد و برای نگهداری وسایل کوچک، ظروف و ابزارهای ضروری آشپزی، فضای زیادی از قبیل کشوهای تاشو و مخفی در نظر گرفته شده است.

InShot 20220706 142742990 min

انواع کابینت‌های سبک مدرن

  • کابینت‌هایی با نمای تیره

کابینت‌های آشپزخانه مدرن اغلب دارای کابینت تیره هستند.

  • کابینت‌های چوبی

در طراحی خانه آشپزخانه مدرن، از کابینت‌ها گرفته تا کف‌پوش‌ها، جزیره‌ها، کف، سقف پانل شده و کاشی با رنگ تیره است. استفاده از هر نوع پوشش یا رنگ چوبی در طراحی آشپزخانه مدرن قابل قبول است.

  • کابینت‌های قفسه باز

کابینت‌های قفسه باز می‌تواند هم به عنوان گزینه ذخیره‌سازی و هم به عنوان تزئین به کار می‌رود. در آشپزخانه‌های مدرن، کابینت‌های به شکل قفسه باز اغلب از جنس فولاد ضد زنگ یا رنگ خنثی است که باعث می‌شود ظروف و لوازم جانبی آشپزخانه به زیبایی قرار گیرند.
علاوه بر این، کابینت‌های قفسه باز نیز از نقاط کانونی طراحی آشپزخانه مدرن است که با ترکیب چراغ‌های LED علاوه بر نورپردازی یک پس زمینه زیبا و خیره کننده ایجاد می‌کنند.

سوالات متداول

آیا آشپزخانه و کابینت مدرن برای خانواده‌ها ایده ال است؟ 

طراحی تمیز و مینیمال تنها کلماتی هستند که هنگام توصیف طراحی آشپزخانه و کابینت مدرن به ذهن خطور می‌کند. نیازی نیست که در هنگام طراحی یک آشپزخانه مدرن ساده بسنده باشید. امروزه بیشتر افراد تمایل به بازسازی یا تغییر دکوراسیون آشپزخانه و کابینت خود به سبک‌های مدرن دارند. زیرا آشپزخانه‌های مدرن ظاهری شیک و تمیز دارند.

آیا پیشخوان یا جزیره آشپزخانه‌های مدرن طرح زیبا دارند؟ 

قطعا بله، اغلب پیشخوان‌های آشپزخانه در طراحی مدرن به رنگ سفید ساده است که از کامپوزیت‌های مصنوعی مشابه مواد طبیعی ساخته شده است و بسیار شبیه سنگ مرمر است.
نتیجه
اصطلاح معاصر کلماتی مانند «مدرن»، «مد روز» و حتی «تکنولوژی پیشرفته» را به ذهن متبادر می‌کند، اما آشپزخانه و کابینت مدرن منعکس کننده زیبایی و نوآوری‌های در واقع، آشپزخانه مدرن‌تر اغلب توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و به‌طور قابل‌توجهی کارآمد و شیک است. اکثر آشپزخانه‌ها مدرن اپن باز هستند و به دلیل این ویژگی محبوبیت بسیاری بین مردم پیدا کرده‌اند.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.