پنجره یو پی وی سی، با کیفیتی ماندگار

پنجره یو پی وی سی نیک افرا

فهرست مطلب

نام‌هایی نظیر یو پی وی سی انقدر مشهور هستند که اگر در زمینه خرید درب و پنجره جدید یا جایگزین نیز اطلاعات زیادی نداشته باشید، حتما UPVC و PVC به گوشتان خورده است. یو پی وی سی یک نوع ماده بسیار رایج و انعطاف‌پذیر که در همه چیز از عایق کابل تا لباس یافت می‌شود.
اما بیشترین کاربرد این ماده در درب و پنجره است و بیشترین سوالی که پیش می‌آید اینکه پنجره یو پی وی سی چیست؟ UPVC که به نام پلی وینیل کلرید نیز شناخته می‌شود، یکی از اجزاء ساختمانی درب و پنجره است که نیاز به تعمیر و نگهداری کم دارد که هنگام نصب شیشه‌های دو جداره در ساختمان‌های جدید یا جایگزینی پنجره‌های تک جداره قدیمی استفاده می‌شود.
همچنین این ماده جایگزین استفاده از چدن برای لوله‌های ضایعات، لوله‌های تخلیه، ناودان‌ها و غیره است. در گذشته چوب و آلومینیوم دو ماده پر کاربرد در صنعت ساختمان‌سازی بود که به دلیل گران قیمت بودن برای صاحبان منازل مقرون به صرفه نبود اما ماده UPVC علاوه بر ارزان قیمت بودن به دلیل استحکام شگفت انگیز، تطبیق‌پذیری و نگهداری کم به شدت مشهور شد.

پنجره یو پی وی سی

 

اگر بهره وری انرژی نیز برایتان مهم است، در حال حاضر، تمام پنجره‌ها و درب‌های UPVC دارای رتبه‌بندی انرژی مطابق با مقررات ساختمانی هستند و از نظر حرارتی بسیار کارآمد هستند و به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن رسانایی حرارتی بسیار پایینی دارد و خروج گرما را متوقف می‌کنند.
یو پی وی سی، ماده‌ای سخت و بادوام است به همیت دلیل آن را به ماده‌ای عالی برای صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید چرا صاحبان املاک و خانه‌ها از پنجره‌ها و درب‌های یو پی وی سی استفاده می‌کنند در این مقاله آنچه را که باید بدانید بیان شده است.

پنجره یو پی وی سی چیست؟

یو پی وی سی ماده‌ای است که قاب پنجره‌های دوجداره از آن تشکیل می‌شود. این ماده بر پایه پودر پلاستیک (پلی وینیل کلرید غیرپلاستیک شده) ساخته شده است که حرارت داده می‌شود و بعد از آماده‌سازی با سایر اجزا در پنجره‌های دوجداره مونتاژ می‌شود.
UPVC یک ماده محکم، سفت و بادوام است که برای درب و پنجره دو جداره استفاده می‌شود. همچنین از از این ماده در تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. مزیت اصلی همه محصولات UPVC کیفیت بالای آن‌ها است که نیازی به رنگ‌آمیزی ندارند، و تنها با یک پارچه مرطوب هر چند سال یکبار باید تمیز شوند.

پنجره یو پی وی سی چیست

 

چرا پنجره یو پی وی سی مورد علاقه صاحبان خانه است؟

تبلیغات گسترده‌ای که در مورد پنجره‌های UPVC انجام شده بیشتر به دلیل متریال ایده آلی که در آن‌ها به کار رفته است. خانه‌های اروپایی چندین دهه است که از قاب‌های در و پنجره‌های یو پی وی سی استفاده می‌کنند و به ویژگی‌های عایق برتر این ماده نسبت به فلز پی برده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی یا UPVC، کدام یک بهتر است؟

 

دلایلی که پنجره دوجداره مورد علاقه صاحبان خانه است

  • مقاوم در برابر آب و هوا

قاب‌های درب و پنجره یو پی وی سی در برابر باد، باران، زنگ زدگی، پوسیدگی و فرسایش شیمیایی بسیار مقاوم هستند. از انجایی که یو پی وی سی رطوبت را در خود جای نمی‌دهد کپک ایجاد نمی‌کند. در برابر نیروی باد و طوفان بسیار مقاوم هستند و قابل توجهی از امنیت را به انواع ساختمان‌ها فراهم می‌کند.

 

  • نگهداری آسان

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار جذاب پنجره‌های یو پی وی سی این است که به تعمیر و نگهداری بسیار کم نیاز دارند. سایر مواد قاب مانند الوار و چوب باید هر ۵ سال یکبار رنگ‌آمیزی شوند، پنجره‌های یو پی وی سی هرگز پوسته پوسته نشده و پوسیده و زنگ زده نمی‌شوند.
تعمیر و نگهداری کم یک مزیت بزرگ برای خانه ها، دفاتر و ساختمان‌های تجاری است. این واقعیت که یو پی وی سی در برابر مشکلات آزاردهنده‌ای مانند زنگ زدگی، پوسیدگی و صدا غیرقابل نفوذ هستند نیازی به تمیز کردن مکرر ندارند. همچنین نیازی به پوشاندن آن‌ها با مواد خاصی برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها نیست.
  • ماندگاری طولانی

از بین تمام مواد به کار رفته در پنجره‌های دوجداره، یو پی وی سی بادوام‌ترین آن است. آلومینیوم به مرور زمان زنگ می‌زند و چوب پوسیده می‌شود. مدت زمان ماندگاری پنجره‌های یو پی وی سی به میزان مراقبت از آن‌ها بستگی دارد، اما از آنجایی که از مواد مقاوم و سختی ساخته شده اند، بین ۱۰ تا ۳۵ سال دوام می‌آورند.
همچنین، پروفیل‌های درب و پنجره یو پی وی سی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رنگ خود را در طول سالیان حفظ می‌کند و در دماهای سخت و در اثر تابش خورشید تغییری نمی‌کنند.
  • بهره‌وری انرژی

در نهایت، و مهمتر از همه برای بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل، پنجره های یو پی وی سی به طور چشمگیری بهره وری انرژی محيط شما را افزایش می‌دهد و یک عایق فوق العاده برای تابستان و زمستان است. به اين ترتيب پنجره یو پی وی سی قبض برق شما را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

 

  • کم هزینه

در مقایسه با سایر موادی که پنجره دوجداره را می‌توان از آن‌ها ساخت، پنجره‌های یو پی وی سی ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه هستند.

 

بیشتر بخوانید: انواع پنجره یو پی وی سی

 

  • عایق‌بندی عالی

عایق بودن یکی دیگر از ویژگی‌های عالی پنجره‌های یو پی وی سی است. این پنجره‌ها برای ارائه بهینه‌ترین عایق حرارت و انرژی ایجاد شده‌اند که تا حد زیادی عامل محبوبیت پنجره‌های یو پی وی سی است و تا ۳۵٪ تا ۴۰٪ در هزینه‌های برق صرفه جویی می‌کنند.

 

  • ضد آب

پنجره‌های UPVC در برابر طوفان و آب و هوا مقاوم هستند، زیرا رطوبت نمی‌تواند از سطح قاب آن‌ها وارد شود. از این رو، در اثر آب و هوای بد فرسایش نمی‌یابند.

 

پنجره یو پی وی سی چیست 11

 

  • سبک

انواع پنجره دوجداره UPVC متناسب با هر خانه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید پنجره‌های یو پی وی سی را در طیف وسیعی از طرح ها، سبک‌ها و اندازه‌ها را پیدا کنید. زمانی بود که یو پی وی سی فقط در رنگ سفید تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است که منجر به ارائه رنگ‌های گسترده‌تری شده است.

 

  • مقاوم در برابر همه شرایط آب و هوایی

قاب‌های uPVC دارای مکانیزم‌هایی هستند که به عنوان محافظ در برابر گرد و غبار، باران و باد عمل می‌کند.

 

  • بازدارنده آتش

آزمایشات نشان می‌دهد که یو پی وی سی به طور طبیعی مقاوم در برابر شعله آتش و  گسترش آن است.

 

  • امنیت

    به دلیل پوشش ضخیم فولاد گالوانیزه یو پی سی، شکستن آن بسیار دشوار می‌شود و هنگامی که به سیستم‌های پیشرفته چند قفل مجهز شود، نیز امنیت بیشتری در برابر نفوذ سارقان ایجاد می‌کند.
  • دفع موریانه

    یکی از تهدیدات اصلی برای هر خانه‌ای هجوم موریانه‌ها است. از آنجایی که uPVC یک محصول مصنوعی است، موریانه‌ها یا هر حشره دیگری را دفع می‌کند.
  • قابل بازیافت

    پنجره‌های یو پی وی سی به دلیل استحکام و طول عمرشان تا ده بار قابل بازیافت هستند و سازگار با محیط زیست هستند.
  • امکان زهکشی مناسب

    پس از باران شدید، تمیز کردن پنجره‌ها اغلب کاری سخت و بسیار غیربهداشتی است. با این حال، لازم نیست نگران این مشکلات در مورد پنجره‌های یو پی وی سی باشید. این پنجره‌ها دارای سیستم زهکشی داخلی هستند. که از راکد ماندن آب جلوگیری می‌کند و تمیزی راحتی دارند.
  • حداکثر تهویه

    یکی دیگر از مزایای پنجره‌های یو پی وی سی طراحی «Tilt and Turn» است، به این معنی که برای تهویه مطلوب در دو جهت باز می‌شوند. این طراحی ارگونومیک برتر این پنجره‌ها است. همچنین پنجره‌های یو پی وی سی، از مزیت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و بهره‌وری انرژی برخوردار هستید که به کیفیت فضای داخلی می‌افزاید.

 

آلدورا وین

 

نتيجه
پنجره‌های یو پی وی سی گزینه‌ای مقرون به صرفه، بادوام و ایمن برای خانه شما هستند. آن‌ها پرکاربردترین پنجره‌های دوجداره هستند که به شدت در همه کشورهای پیشرفته گسترش یافته‌اند.
انتخاب پنجره‌های یو پی وی سی انرژی خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. انتخاب شیشه دوجداره به خنک نگه داشتن خانه در تابستان و گرم نگه داشتن خانه در زمستان کمک می‌کند.

سوالات متداول

آیا هر خانه‌ای باید یو پی وی سی داشته باشد؟

چیزی که پنجره‌های دوجداره UPVC را بسیار کاربردی می‌کند، فضای بین دو جداره شیشه‌ای است که اجازه می‌دهد هوا محبوس شود و به عنوان عایق اجازه ندهد هوای سرد یا گرم به راحتی از داخل و خارج خانه عبور کند. همچنین از ایجاد تراکم هوا در داخل خانه زمانی که هوای سرد و داخل خانه گرم است جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، پنجره‌های یو پی وی سی با به حداقل رساندن میزان صدای بیرون، آلودگی صوتی را کاهش می‌دهد.

 

پنجره یو پی وی سی چقدر هزینه دارد؟ 

هزینه پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی تا حد زیادی به سبک و نوع پنجره‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. از آنجایی که پنجره‌های یو پی وی سی در عایق کاری خانه بسیار موثر هستند، در برخی کشورها تخفیفات و مشوق‌های مالی در نظر گرفته می‌شود.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.