پنجره آلومینیومی یا upvc، کدام یک بهتر است؟

تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc

فهرست مطلب

پنجره‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای هر ساختمان هستند. آن‌ها علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در تامین امنیت، گرمایش و سرمایش و نورپردازی خانه ایفا می‌کنند. در انتخاب پنجره مناسب، عوامل مختلفی مانند نوع پروفیل، ابعاد، تعداد بازشو و کتیبه پنجره‌ها باید در نظر گرفته شود. در این مقاله به بررسی تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc می‌پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تفاوت پنجره آلومینیومی و upvc

پس از یک روز خسته کننده، همه ما به دنبال راحتی در خانه خود هستیم و سطح این راحتی به نحوه دکوراسیون هر فضا برمی گردد. وقتی صحبت از دکوراسیون خانه به میان می‌آید، اولین چیزی که ذهن می‌رسد در و پنجره است.
پنجره نقش مهمی در دکوراسیون دارند، به وسیله آن‌ها منظره بیرون و نور طبیعی به طور واضح قابل نمایش است، همچنین تنظیم بهتر دما و تهویه، که برای صرفه جویی در انرژی عالی است.
یکی از عواملی که همیشه باید هنگام انتخاب پنجره‌های خود در نظر بگیرید جنس آن‌ها است. مواد موجود در ساخت پنجره‌ها سبک‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند و سطوح مختلفی از استحکام، دوام، راندمان حرارتی و قیمت را به همراه دارد.
پیدا کردن متریال مناسب برای پنجره تصمیم بزرگی است، نه تنها به این دلیل که تقریباً هر روز آن‌ها را می‌بینیم بلکه انتخابی که به اولویت‌های شما و البته ارزش پول بستگی دارد. هر دو پنچره‌های یو پی وی سی و آلومینیوم به لطف مزایای بسیاری که دارند، توسط بسیاری از صاحبخانه‌ها انتخاب می‌شود.
امروز قصد ما از بررسی تفاوت پنجره‌های UPVC با آلومینیومی اینکه دست شما را در انتخاب باز بگذاریم و تصمیم گیری را براساس بودجه، سلیقه، نیازها، نیازها و سلایق شما آسان‌تر کنیم.

 

Double glazed windows 2

دليل محبوبيت پنجره های يو پی وی سی

پنجره‌های یو پی وی سی راه حلی که سال‌ها در بین مشتریان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. دلیل این محبوبیت در دسترس بودن، عملکرد و قیمت‌های جذاب آن‌ها است که هر فردی را وسوسه به خرید می‌کند.
شما با پرداخت هزینه کم صاحب پنجره‌هایی مقاوم در برابر رطوبت و کاهش هزینه‌های گرمایشی و مصرف انرژی می‌شوید که در نوع آلومینیومی وجود ندارد. علاوه براین، دستان در انتخاب رنگ پنجره‌های یو پی وی سی کاملا باز است و می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها انتخاب کنید.

مهمترین مزایای پنجره های يو پی وی سی

  • دوام و عملکرد خوب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی
  • سهولت نگهداری
  • انتخاب گسترده‌ای از راه حل‌ها
  • طیف گسترده‌ای از رنگ ها

 

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کارهای ما” link=”https://nikafra.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%b3%db%8c/” target=””]

آشنایی با پنجره‌های آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی در ساختمان‌های مدرن به کار می‌روند و یک جایگزین عالی برای افرادی که به سبک پنجره‌های بزرگ و راحت اهمیت می‌دهند. آلومینیوم بسیار بادوام و در عین حال در برابر شرایط جوی و نور مقاوم است. ابعاد پنجره‌های آلومینیومی بزرگتر از پنجره‌های یو پی وی سی هستند و در برابر بارندگی و بارش برف، رطوبت یا اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. همچنین پنجره‌های آلومینیومی بسیار سبک‌تر از پنجره‌های یو پی وی سی هستند اما به اندازه پنجره‌های یو پی وی سی عایق حرارتی خوبی ندارند.

مهمترین مزایای پنجره های آلومینیومی:

  • دوام و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • اشکال مختلف
  • ظاهر موثر
  • ساخت و ساز سبک وزن
  • طیف گسترده‌ای از رنگ ها

 

برخی از تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc

  • ظاهر

پنجره‌های آلومینیومی به دلیل سبک براقی خود شناخته شده‌اند و به پروفیل باریک و نازک خود شناخته شده اند. جدا از سبک، پنجره‌های آلومینیومی برای برای مناظر عالی در فضای باز عالی هستند. این سبک خاص از پنجره‌ها در خانه‌های مدرن بسیار معروف هستند. از سوی دیگر، پنجره‌های یو پی وی سی حجیم بودن و تطبیق‌پذیری آن‌ها از نظر رنگ در هر خانه‌ای است.

  • ماندگاری

پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی هر دو مقاوم هستند. با این حال، میانگین طول عمر آن‌ها متفاوت است. پنجره‌های آلومینیومی به راحتی در برابر خوردگی مقاوم هستند، که نمی‌توان آن را با سایر مواد فلزی مقایسه کرد و با توجه به ویژگی‌های قوی و بادوام آن‌ها، به راحتی می‌توانند تا ۴۵ سال دوام بیاورند. درحالی که پنجره‌های یو پی وی سی به طور متناوب، فقط می‌توانند حدود ۲۰ تا ۳۰ سال دوام بیاورند. طول عمر upvc ممکنه کوتاهتر از نمونه‌های آلومینیومی باشد، اما از آنجایی که در برابر عناصر آسیب رسان مقاومت هستند، دوام طولانی دارند.

  • راندمان حرارتی

یکی دیگر از عواملی که بین پنجره‌های آلومینیومی و یوپی وی سی متفاوت است، راندمان حرارتی است. پیش از این، پنجره‌های آلومینیومی کمتر توسط صاحبان املاک استفاده نمی‌شد. اما امروزه این پنجره‌ها به لطف استفاده از ترمال بریک‌ها می‌توانند از راندمان حرارتی بالایی برخوردار باشند. با این حال، هر دو پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی به طور موثری ورود گرما را تنظیم می‌کنند.

  • زیبایی شناسی

وقتی صحبت از زیبایی‌شناسی پنجره‌ها می‌شود، به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد و اینکه آیا آن‌ها با نوع خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید مناسب هستند یا خیر. به عنوان نمونه، اگر ظاهر خانه شما در هنگام نصب پنجره‌های جدید اولویت دارد، هر دو آلومینیوم و یو پی وی سی بهترین انتخاب نیستند و پنجره‌های چوبی ظاهری مدرن و شیک ایجاد می‌کنند. نکته‌ای که باید در مورد پنجره‌های آلومینیومی در نظر گرفت متراکم آن‌هاست که مواد رسانای خوبی برای گرما هستند.

  • هزينه ها

پنجره‌های یو پی وی سی با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود، اما اگر به دنبال پنجره‌هایی با دوام بیشتر با امنیت بی‌نظیر هستید، پنجره‌های آلومینیومی ارزش بیشتری دارند.

Double glazed windows 3

نگرانی‌های رایج در انتخاب نوع پنجره آلومینیوم یا یو پی وی سی

بسیاری از مردم پنجره‌های یو پی وی سی را به این دلیل انتخاب می‌کنند که دیگر نیازی به تعمیر و نگهداری، سنباده زدن و رنگ‌آمیزی ندارد و به مرور زمان محو، تغییر رنگ، پوسیده و ترک خورده نمی‌شود.
یو پی وی سی ترکیبی بی‌نظیر در ساخت پنجره است، طوری که آلومینیوم هیچ شانسی در برابر آن ندارد، زیرا بر خلاف آلومینیوم، یو پی وی سی گرما و سرما را انتقال نمی‌دهد. به این معنی که در تابستان به طور قابل توجهی گرم و در زمستان سرد خواهند بود، در حالی که uPVC با دمای داخلی اتاق مطابقت دارند. پنجره‌های آلومینیومی صرف نظر از اینکه تک جداره یا دو جداره باشند، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند.
پنجره‌های یو پی وی سی دارای هسته فولادی هستند و از آلومینیوم قوی است. شاید در ابتدا نگران گرم شدن فولاد در روزهای ۴۰ درجه باشید، اما طراحی هوشمندانه پنجره‌های UPVC از این اتفاق جلوگیری می‌کند و از هرگونه احتباس حرارتی جلوگیری می‌کند.

نتيجه

هنگام انتخاب نهایی بر روی پنجره‌ی انتخابی باید ترجیحات و الزامات خودتان را در نظر بگیرید. اگر بودجه برایتان اهمیت دارد، پنجره‌های UPVC انتخاب بهتری هستند. در هر صورت، اگر زیبایی‌شناسی و امنیت در لیست اولویت‌های شما در هنگام انتخاب متریال برای قاب پنجره جدید شما قرار دارد، پنجره‎‌های آلومینیومی دارای سبک مدرنی است که یو پی وی سی آن را ندارد و همچنین دوام باورنکردنی دارد.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.