مقالات

راهنمای خرید درب ضد آب + نکات مهم

راهنمای خرید درب ضد آب + نکات مهم

فهرست مطلب

درب ضد آب یکی از ضروری ترین لوازم ساختمانی است که معمولا در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. درب های داخل یک ساختمان در واقع چشم ساختمان هستند و علاوه بر کیفیت خوب باید ظاهر مناسبی داشته باشند. اگر به عنوان سازنده ساختمان یا کسی که خانه را پیش خرید کرده به دنبال خرید درب ضد آب هستید، باید به نکات مهم خرید درب توجه کنید. با نیک افرا همراه باشید تا نکات مهم خرید درب را با هم مرور کنیم.

درب ضد آب چیست؟

درب ضد آب در واقع نوعی درب است که از مواد مقاوم و روکش های ضد آب تشکیل می شود. برای بخش هایی از خانه مانند سرویس بهداشتی، حمام، مستر، تراس و حتی اتاق خواب استفاده از درب ضد آب اهمیت زیادی دارد. در صورتی که درب سرویس بهداشتی ضد آب نباشد، بعد از مدتی روکش آن باد کرده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین ضد آب شدن درب با روکشی که روی درب وکیوم می شود انجام خواهد شد.

درب ضد آب سرویس بهداشتی

انواع جنس درب ضد آب

زمانی که برای خرید درب ضد آب حمام به بازار و دفاتر دکوراسیون مراجعه می کنید با درب های مختلفی روبرو می شوید که انتخاب را برای شما دشوار می کند. مهم ترین بخش درب ضد آب روکش به کار رفته روی درب است که در اینجا بهترین درب ها با روکش ضد آب اشاره می کنیم:

درب ABS

یکی از پر طرفدارترین درب های ضد آب در بازار ایران درب ABS است که زیبایی و دوام بالایی دارند. روکش های درب ABS پلاستیک فشرده است و در صورتی که درب تمام وکیوم باشد هیچ راه نفوذی برای رطوبت باقی نمی ماند.

درب PVC

درب ضد آب روکش پی وی سی زیبایی و جذابیت بیشتری دارند و در طرح های مختلف قابل خریداری هستند. معمولا برای ضد آب کردن درب های MDF از روکش PVC استفاده می شود. در زمان خرید این نوع درب ها حتما به ضخامت روکش و کیفیت آن توجه داشته باشید.

درب پلی وود

درب پلی وود از جمله مقاوم ترین و محکم ترین درب های ضد آب است که ساختار بسیار متفاوتی نسبت به درب های دیگر دارد. در ساخت این نوع درب ها به جای استفاده از چوب از پی وی سی و پلی پروپیلن استفاده می شود که کاملا در برابر آب مقاوم هستند.

خرید درب های ضد آب

مقایسه درب ABS با درب پلی وود

مهم ترین نکته در مقایسه درب ABS با درب پلی وود وزن و مقاومت آن ها است. درب ABS وزن بسیار کمی داشته و ممکن است با ضربه شدید روکش آن پاره شود؛ اما درب پلی وود کاملا مقاوم ساخته می شود. از نظر ضد آب بودن پلی وود انتخاب مناسب تری است؛ زیرا درب ABS با آسیب دیدن روکش و نفوذ آب، اصطلاحا باد می کند. از نظر مقایسه قیمتی خرید درب ABS که به صورت کاملا وکیوم ساخته شده باشد به صرفه تر است.

مقایسه درب PVC با درب پلی وود

درب ضد آب روکش PVC با کیفیت های مختلفی در بازار دیده می شود که مقاومت کمتری نسبت به پلی وود دارد. روکش های پی وی سی 0.15 تا 0.4 میلی متر وجود دارند که هر چه ضخامت بیشتر باشد، مقاومت نیز بالاتر خواهد بود. روکش درب های پی وی سی با خراش محکم آسیب دیده و آب به درون درب نفوذ می کند؛ اما پلی وود کاملا ضد آب ساخته شده است.

بهترین نوع درب ضد آب

از بین درب های ضد آبی که به شما معرفی شد با توجه به نیاز خود می توانید بهترین درب را انتخاب کنید. درب ABS برای کسانی که به دنبال قیمت مناسب هستند، انتخاب خوبی است؛ اما باید کاملا وکیوم شده و روکش خوبی داشته باشد. درب روکش PVC زیبایی بسیار خاصی دارد و قابلیت انجام CNC و اجرای طرح های برجسته روی آن وجود دارد. درب های پلی وود بسیار مقاوم هستند، اما به دلیل قیمت بالا هر کسی نمی تواند آن ها را خریداری کند.

کاربرد درب ضد آب

کاربرد درب ضد آب در محیط های دارای رطوبت مثل سرویس بهداشتی و حمام است. در این محیط ها احتمال پاشیدن آب روی درب وجود دارد که اگر روکش مناسبی نداشته باشد، درب خیلی زود خراب می شود. چوب مقاومت بالایی در برابر آب ندارد، اما با روکش های ضد آب در تولید درب قابل استفاده خواهد شد. بنابراین در محیط هایی مانند سرویس بهداشتی، حمام و بالکن یا حتی اتاق خواب می توانید از درب ضد آب استفاده کنید که دوام بالایی دارند.

درب ضد آب حمام

ویژگی های درب ضد آب

مهم ترین ویژگی های درب ضد آب سرویس بهداشتی شامل:

  • قابلیت تعمیر و ترمیم
  • نصب بسیار آسان
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب
  • ممانعت از رشد باکتری و قارچ روی چوب
  • جلوگیری از نفوذ موریانه و حشرات
  • قابلیت ست شدن درب و چهارچوب
  • قابلیت ایجاد طرح های برجسته و طرح CNC با توجه به سلیقه مشتری

نکات مهم پیش از خرید

قبل از خرید یک درب ضد آب حتما باید به نکات مهم خرید توجه کنید تا بهترین محصول را برای ساختمان خود تهیه نمایید. نکات مهم خرید شامل:

مواد اولیه ساخت

نکته مهم در خرید درب های ضد آب، توجه به مواد اولیه به کار رفته در آن است. یک درب مناسب باید از چوب محکم تهیه شده و ورق های نئوپان یا ام دی اف با ضخامت بالا در آن کار شده باشد. کیفیت جنس روکش و ضخامت آن هم اهمیت زیادی دارد که هر چه روکش ضخیم تر باشد، دیرتر خراب می شود.

ویژگی ضد آب

در صورتی که برای سرویس بهداشتی و محیط های مربوط نیاز به درب دارید، توجه کنید که درب مورد نظر حتما ضد آب باشد. با توجه به روکش های درب ضد آب حتما یک درب تمام وکیوم با کیفیت ساخت عالی را انتخاب کنید.

اندازه و ابعاد

اندازه و ابعاد درب در زمان خرید از مهم ترین نکات است. برای اینکه کار نصب به خوبی انجام شود، باید اندازه ها کاملا دقیق باشد. از نصاب بخواهید که چهارچوب ها را اندازه گیری کرده و اندازه دقیق درب را سفارش دهید.

 طراحی و ظاهر

یکی از نکاتی که معمولا بیشتر به آن توجه می شود، ظاهر درب ضد آب است. سعی کنید رنگ درب را با توجه به رنگ کابینت یا درب ضد سرقت مشخص کنید که با هم تناسب داشته باشند. با توجه به سبک معماری از بین طرح های کلاسیک و مدرن، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 قابلیت نگه داری

میزان مقاومت و ماندگاری یک درب در نگه داری آن اهمیت زیادی دارد. برای اینکه هزینه های انجام شده تکرار نشود یک درب با کیفیت و کاملا ضد آب انتخاب کنید.

قیمت درب مقاوم در برابر رطوبت

مزایای استفاده از درب ضد آب نسبت به درب معمولی

درب معمولی در مدت زمان کوتاهی در برابر رطوبت باد کرده و پوسیده می شود. رنگ کردن درب هم یک روش موقتی است و تنها درب های ضد آب می توانند در برابر رطوبت مقاومت کنند. با خرید درب ضد آب نگران نفوذ آب به درون درب نیستید و می توانید این درب های را به راحتی تمیز کنید.

خرید درب ضد آب از نیک افرا

کیفیت درب ضد آب با توجه به تولید کننده و محل خرید مشخص می شود. اگر یک درب کیفیت ساخت خوبی نداشته باشد با بهترین مصالح هم دوام بالایی نخواهد داشت. اینجا در مجموعه نیک افرا انواع درب های ضد آب، ضد حریق و ضد سرقت به فروش می رسند. مهم ترین ویژگی درب های ضد آب مجموعه نیک افرا کیفیت ساخت عالی، دوام بالا و طراحی متنوع است. با مراجعه به نمایشگاه ها و یا جستجو در سایت می توانید بهترین درب های ضد آب را پیدا کنید. در صورت نیاز به مشاوره همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید.

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.