مقالات

صفر تا صد انتخاب و خرید درب با توجه به قیمت

درب ورودی ساختمان

فهرست مطلب

قیمت درب، فاکتوری است که بسیاری از افراد هنگام خرید به آن توجه می کنند. این فاکتور اگرچه در نگاه اول کم اهمیت به نظر می رسد. با این حال عمده تصمیمات افراد مبنی بر خرید یا عدم خرید درب، طبق آن انجام می شود. ما در این مقاله تخصصی، همه چیز را درباره بهترین انواع درب داخلی و خارجی به شما می گوییم. همچنین به صورت کاملا تخصصی و دقیق، عواملی که بر روی قیمت نهایی درب تاثیر می گذارند را بررسی خواهیم کرد. پیش از آن، بهتر است ابتدا کمی درباره اهمیت درب‎ها و ضرورت وجود آن ها صحبت کنیم. اگر مایل به دانستن در این باره هستید، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب، همراه ما بمانید.

درب ها در دکوراسیون منازل، ادارات و ساختمان های تجاری نقش بسزایی دارند، زیرا بخش مهمی از طراحی داخلی و خارجی را به خود اختصاص می دهند. این محصولات علاوه بر نقش خود در ایجاد جذابیت های بصری، وظایف مهم دیگری نیز ایفا می کنند. از جمله این وظایف می توان به ایجاد مرز فیزیکی بین فضاهای مختلف و تاکید بر وجود حریم خصوصی اشاره کرد. با توجه به افزایش نیازهای روزافزون بازار فروش، امروزه درب های مختلفی توسط سازندگان تولید می شود. هر یک از این درب ها با توجه به متریال، شکل ظاهری و کاربرد خود، در بخش های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ورودی ساختمان

آشنایی با 3 درب پرفروش در 2024

همانطور که در بخش پیشین اشاره کردیم، انواع درب منازل پانل هایی هستند که می توانند به صورت محوری باز شوند. این محصولات با توجه به نیاز بازار، از مواد مختلفی مانند چوب، آهن، آلومینیوم و متریال فرعی ساخته می شوند. در ادامه مقاله خود قصد داریم چند مورد از پرفروش ترین درب های تولید شده را به شما معرفی کنیم.

  1. درب فریم لس:

اگر قیمت درب برایتان مهم نیست، به شما پیشنهاد می کنیم نمونه فریم لس را برای خانه خود انتخاب کنید. این محصول که به آن درب هموار یا مخفی نیز می گویند، ساختار بسیار ویژه ای دارد. فریم لس شامل قاب های از پیش مونتاژ شده با لولاهای مخفی و قفل مغناطیسی است. نصب این درب ها بسیار ساده و قابل انطباق بوده و امکان تنظیم عرض و ارتفاع در طول مونتاژ وجود دارد. این تولیدات با هدف برجسته کردن ویژگی های مینیمالیستی در منازل و برخی مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. درب سیم لول:

درب های same level به خانه هایی با دکوراسیون مدرن و مینیمال، جلوه و  زیبایی ویژه ای می بخشند. این درب ها همانند نمونه های فریم لس ظاهری مینیمال دارند. با این تفاوت که چارچوب به کار رفته در درب سیم لول، مخفی و پنهانی نیست. البته در اغلب اوقات قالب و چارچوب، هم سطح و هم رنگ با درب ساخته می‎شود تا جذابیت بصری بیش تری پیدا کند.

  1. درب پیوت:

پیش از ورود به بحث قیمت درب، بیایید ابتدا شما را با درب پیوت آشنا کنیم. pivot door، نوعی درب چرخشی است که حول یک محور عمودی می چرخد. این درب با درب لولایی که در آن لولاها کنار دیوارِ مجاور نصب می شوند، تفاوت دارد. درب محوری ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر نمونه ها دارد.

درب فریم لس

4 درب که هرگز از مد نمی افتند

در بخش پیشین مقاله، بدون توجه به قیمت درب چند نمونه از مدرن‎ترین و جدیدترین مدل‎ها را معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم درب‎هایی را معرفی کنیم که هرگز قدیمی نشده و به اصطلاح از مد نمی افتند!

  1. درب ضدسرقت:

از میان محبوب ترین انواع درب منازل، می‎توان به درب ضدسرقت اشاره کرد. این محصول یک درب چوبی است که معمولا حاوی یک یا دو ورقه آهنی داخلی درون خود دارد. همچنین برای تعبیه قفل ها و پیچ کردن لولاهای اضافی، حدود 5 سانتی‎متر از اطراف درب خالی می ماند.

  1. درب داخلی چوبی:

پرمصرف‎ترین درب ورودی ساختمان، درب چوبی است که توسط کاربران محبوبیت بسزایی دارد. چوبِ مورد استفاده در این درب ها شامل چوب افرا، گردو، صنوبر و چنار است. درب های چوبیِ کلاسیک و آکاردئونی، معمولا پرمصرف تر از سایر نمونه ها هستند. درب کلاسیک تلفیقی از جذابیت اشرافی و روستیک را برای خانه شما ایجاد می‎کند. این در حالی است که درب‎های آکاردئونی، رسمیت کمتری نسبت به کلاسیک دارند.

  1. درب داخلی پلی وود:

از میان انواع درب منازل، درب داخلی پلی‎وود گزینه ای محبوب برای خریداران درب است. این درب ها از ترکیب دو متریال ویژه چوب و پلاستیک ساخته می شوند؛ به همین دلیل نیز چوب پلاست نام دارند. مشخصه اصلی پلی‎وودها، ضد آب بودن و قابلیت مقاومت آن ها در برابر رطوبت هوا است.

  1. درب داخلی ام دی اف:

اگر شما یک ایرانی هستید، نام ام دی اف را به اعتبار پایین بودن قیمت درب‎هایش بارها و بارها شنیده اید! این محصولات از حدود 20 سال پیش، در تولید و ارائه دچار انقلاب شده و طرفداران بسیاری پیدا کردند. ویژگی مهم درب های ام دی اف، روکش پلیمری آن هاست که باعث مقاوم شدن بدنه درب در برابر آسیب های محیطی می‎شود.

درب ضد سرقت

صفر تا صد انتخاب درب لابی

انتخاب درب برای لابی کار بسیار دشواری است، زیرا اولین چیزیست که دیگران آن را مشاهده می کنند. در واقع تصورات اولیه عابران از نمای داخلی خانه، با دیدن نمای خارجی و به خصوص درب لابی شکل می گیرد. به طور معمول این درب ها از تلفیق متریال مختلفی مانند چوب، سیمان، شیشه و آلومینیم ساخته می شوند. پلاستیک فشرده شده نیز طی چند سال گذشته به ترکیبات این درب اضافه شده است. البته تمامی گزینه های نامبرده با توجه به سلیقه مشتری و عواملی دیگر ارائه می شوند. از میان این عوامل می توان به ظاهر خانه، جلوه آن( کلاسیک، مدرن، مینیمال، سلطنتی) و میزان بودجه اشاره کرد.

انواع درب منازل

چه عواملی بر روی قیمت درب تاثیر می گذارند؟

عوامل بسیاری هستند که بر روی قیمت انواع درب ورودی ساختمان تاثیر می گذارند. تاثیر هر یک از این عوامل، به صورت نسبی بوده و اینگونه نیست که همه آن ها تاثیر یکسانی داشته باشند. در این قسمت، به آن دسته از فاکتورهایی پرداخته ایم که بیش ترین اهمیت را در تعیین قیمت نهایی درب ها می گذارند. اگر سوال یا ابهامی در این باره دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان  هستند.

جنس:

جنس اولیه درب، مهم ترین فاکتور تاثیر گذار بر روی قیمت درب است. درب ها معمولا با توجه به جنس اولیه خود، به قیمت های مختلفی تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال درب های آلومینیومی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند، از نظر قیمتی تفاوت فاحشی با درب های چوبی دارند. همچنین وجود ناخالصی در متریال اولیه نیز باعث افت قیمت آن ها می شود.

عملکرد:

عملکرد درب ورودی ساختمان، دومین عامل مهم تاثیرگذار بر روی قیمت است. درب های ضدسرقت که دارای چند عملکرد به صورت همزمان هستند، قیمت بالایی به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که درب های ساده، قیمت بسیار پایین تری دارند. به میزانی که درب ها عملکردهای اضافی مانند عایق صدا، تکنولوژی ضد حریق و ضدسرقت را ارائه دهند، قیمت‎شان نیز صعودی می شود.

نام تجاری:

برای بسیاری از کاربران، نام تجاری اهمیت ویژه ای دارد. حال آن که در قیمت گذاری درب های مختلف، این فاکتور نیز مهم تلقی می شود. درب های ساخته شده توسط برندهای مختلف، ممکن است از نظر سطح کیفی، طراحی و ماندگاری متفاوت باشد. از این رو قیمت های نهاییِ تولیدکنندگان مختلف، در مواردی با یکدیگر اختلاف جزئی دارد. بدیهی است که برندهای مشهور و معتبر، قیمت های بسیار بالایی دارند.

خرید درب سفارشی

سخن نهایی با خریداران انواع درب منازل

در ابتدای این مقاله، شما را با مفهوم درب و ضرورت وجود آن در محیط های مختلف آشنا کردیم. همچنین انواع درب را به موازات کاربرد و فروش، معرفی نمودیم. در انتها نیز به عواملی پرداختیم که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی قیمت انواع درب تاثیر می گذارند. لازم به ذکر است که قیمت تنها معیاری نیست که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. بلکه عوامل دیگری مانند عملکرد، خدمات پس از فروش و میزان عمر مفید این محصولات نیز بسیار مهم هستند.

برای استعلام قیمت درب، راه های مختلفی وجود دارد. مرسوم ترین روش، مراجعه به یک وب سایت اینترنتی برای آشنایی با طیف گسترده ای از قیمت ها است. شما می توانید یک فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید و نظرات مشتریانی که پیش از این خرید کرده اند را مطالعه نمایید. روش بعدی برای آگاهی از قیمت ها، مراجعه به مراکز تولید انواع درب ساده، ضدسرقت و ام دی اف است. این مراکز در بسیاری از شهرها دارای نمایندگی هستند و مراجعه به آن ها بسیار آسان می باشد.

چنانچه مایل به سفارش و خرید درب ورودی ساختمان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم مراکز فروش حضوری را انتخاب کنید. در این مراکز طیف گسترده ای از انواع درب با مدل های مختلف و رنگ های گوناگون وجود دارد. به این ترتیب شما برای انتخاب و خرید، تنوع بیش تری خواهید داشت. اگر مایل به آشنایی بیش تر با این مراکز هستید، از شما دعوت می کنیم تا در خواندن مقالات بعدی نیز همراه ما بمانید.

 

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.