مقالات

درب با رویه اسلب

درب با رویه اسلب نیک افرا

فهرست مطلب

یکی از انواع درب‌های ضدسرقت که در جهان مورد استقبال است، درب با رویه اسلب است. در ساختمان بخشی از آن است که باید بتواند درصد زیادی از امنیت ساختمان را تأمین کند. برای انسانی که می‌خواست امنیت خود را در برابر حیوانات وحشی در روستاها حفظ کند، در محکم اهمیت زیادی داشت.
قدیمی‌ترین دری که امروزه در جهان وجود دارد متعلق به ۵۱۰۰ سال قبل است. البته این به آن معنا نیست که اولین دری که انسان استفاده کرده به آن سال تعلق داشته است، بلکه این در به دلیل جنس خوب تا امروز باقی‌مانده است. بی‌شک انسان برای حفظ حریم شخصی، محافظت از گرما و سرما و برقراری امنیت، از همان ابتدا به ساختن منزل و در روی آورده است. با گذشت زمان درب‌های ضدسرقت پدید آمدند. در این مقاله شما را با درب با رویه اسلب آشنا می‌کنیم.

اسلب به کار رفته در درب با رویه اسلب چیست؟

اسلب در واقع نوعی روش برش برای سنگ‌های طبیعی و زیباست. معنای لغوی واژه‌ی اسلب ورقه یا برگه است. در واقع در این روش سنگ به‌صورت ورقه ورقه بریده می‌شود. به سنگی که با این روش بریده می‌شود سنگ اسلب می‌گویند. ضخامت این ورقه‌ها معمولاً بین دو تا سه سانتی‌متر است. همین ویژگی آن را برای استفاده در موارد ساختمانی مناسب کرده است.
کابینت‌ها و سطوحی مثل جزیره در آشپزخانه خیلی از اوقات با سنگ اسلب پوشانده می‌شوند. بعد از این که سنگ بریده شد، وارد یک‌سری عملیات برای پردازش و زیبایی بیشتر می‌شود. صیقل‌کاری و ساب برای صاف‌کردن سطح سنگ و گوشه‌های آن از جمله این اعمال است. سنگ‌های مرمر، مرمریت، تراورتن و کریستال انواعی از سنگ اسلب هستند. علاوه بر آن به سرامیک‌هایی که در سایز بزرگ استفاده می‌شوند نیز اسلب سرامیک گفته می‌شود.

سنگ اسلب

[button size=”medium” style=”alert” text=”مشاوره و استعلام قیمت” link=”https://nikafra.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/” target=””]

ویژگی‌های سنگ اسلب

اسلب در درب با رویه اسلب نیز به کار می‌رود. برای درک بهتر این که درب با رویه اسلب چه ویژگی‌هایی دارد، خوب است که بدانیم سنگ اسلب چه ویژگی‌هایی دارد. به دلیل عملیاتی که روی سنگ انجام می‌شود استحکام آن افزایش می‌یابد و نمی‌شکند. به‌طورکلی کیفیت سنگ‌های اسلب نسبت به سایر سنگ‌ها بسیار بالاست.
زیبایی سنگ‌های اسلب از جمله دلایل مهم برای استفاده از آن‌ها در ساختمان است. طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی از این سنگ وجود دارد که می‌توان به دلخواه آن را انتخاب کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های این سنگ که آن را برای استفاده در نما و یا درب با رویه اسلب متمایز می‌سازد، قابلیت انجام نورپردازی روی آن است. طرح‌های سنگ که در شب با نورپردازی به چشم می‌آیند نمای بسیار زیبایی به ساختمان می‌بخشند.
سرامیک یا سنگ اسلب از لحاظ بهداشتی نیز مناسب هستند، زیرا درز و فرورفتگی ندارند که باعث جمع‌شدن آلودگی و کثیفی شود. سنگ اسلب به دلیل طبیعی بودن با محیط‌زیست سازگار است و به آن آسیبی نمی‌رساند. استفاده از سنگ همیشه مد است و ظاهر ساختمان شما هرگز قدیمی نمی‌شود. تمام این مزایا در کنار هم باعث می‌شوند که سنگ اسلب نسبت به برخی روکش‌های دیگر قیمت بالاتری نیز داشته باشد که البته قیمت انواع و طرح‌های مختلف آن نیز متفاوت است.

موارد استفاده از سنگ اسلب

سنگ اسلب یک سنگ ساختمانی است. از این سنگ در موارد گوناگونی در ساختمان استفاده می‌شود. از جمله این موارد می‌تواند دیواره‌های لابی ساختمان و هتل، حمام مستر، سرویس‌های بهداشتی لوکس، دیوار پشت تلویزیون، دیواره‌های شومینه و دیوار آسانسور اشاره کرد. علاوه بر این روی میز ناهارخوری و یا دیواره استخر نیز از سنگ اسلب استفاده می‌شود.
درب با رویه اسلب از موارد دیگری است که از اسلب در آن استفاده می‌شود. این درها مزایا و کاربردهای فراوانی دارند. علاوه بر این زیبایی بیشتری به ساختمان می‌بخشند. به‌طورکلی استفاده از سنگ باعث لوکس به نظر رسیدن محلی که قصد استفاده از سنگ در آن را دارید می‌شود. به‌کاربردن سنگ در ساختمان باعث افزایش ارزش ملک مذکور نیز می‌شود.

رویه‌های مختلف درب‌های ضدسرقت

درب‌های ضدسرقت با رویه‌های مختلف تولید می‌شوند. این رویه‌ها می‌توانند جنس‌های مختلفی از جمله چوب، سنگ و شیشه داشته باشند. غالباً این رویه‌ها مصنوعی هستند. انواع رویه‌های mdf و pvc از جمله این رویه‌های مصنوعی برای درب‌های ضدسرقت هستند. رویه‌های طبیعی مثل سنگ‌های طبیعی جلوه‌ی زیباتر و زنده‌تری به درب می‌دهند. رویه اسلب که در درب با رویه اسلب استفاده می‌شود نیز یک سنگ طبیعی و ساختمانی است.
در واقع سنگ اسلب شامل سنگ‌های مختلفی می‌شود که به صورت ورقه‌ای برش می‌خورند. جلوه‌های هنری زیبای این سنگ که در نتیجه‌ی برش‌های ورقه‌ای و اعمال بعد از آن پدید آمده‌اند، به‌خصوص برای ساختمان‌هایی با نماد سنگ بسیار زیبا هستند. می‌توانید هر مدل و رنگی که احساس می‌کنید برای ساختمان شما مناسب است را انتخاب کنید.

سنگ اسلب طلایی

[button size=”medium” style=”alert” text=”مشاوره و استعلام قیمت” link=”https://nikafra.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/” target=””]

مزایای استفاده از اسلب در روکش درب

در این قسمت با مزایای روکش اسلب در درب با رویه اسلب آشنا می‌شویم. استفاده از این سنگ در درب‌های ساختمان، علاوه بر زیبایی خاصی که می‌بخشد خواص بسیاری هم دارد. نکته اول این است که سنگ در برابر ضربه و سایش مقاوم است. غالباً دیده‌اید که برخی در‌ها در اثر ضربه دچار تو رفتگی‌هایی می‌شوند که این مشکل با استفاده از سنگ از بین می‌رود.
سنگ در برابر رطوبت و حرارت نیز عایق است. این عایق بودن باعث می‌شود بتوانید درب با رویه اسلب را در تمام نقاط کشور به کار ببرید. چه در مناطق شرجی جنوب با دمای زیاد زندگی می‌کنید و چه در شمال با بارش فراوان باران، این در می‌تواند در برابر رطوبت و حرارت مقاومت داشته باشد. عایق بودن در ورودی ساختمان باعث وجود هوایی با دمای مطبوع در داخل ساختمان نیز می‌شود.
علاوه بر عایق حرارت و نفوذناپذیری در برابر رطوبت، اسلب در برابر صدا هم عایق است. این مورد باعث می‌شود از بخشی از سروصداهای اضافی بیرون از منزل رهایی یابید. اهمیت دیگر درب با رویه اسلب این است که قابلیت شسته شدن آن بالاست. می‌توانید این سنگ را به‌راحتی بشویید بدون این که نیاز به استفاده از مواد شوینده پیچیده داشته باشید.
سختی بالا و مقاومت در برابر پیچش و خمش باعث دوام بالای درب با رویه اسلب می‌شود. احتمالاً دیده‌اید که برخی از در‌ها با گذر زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند و یا رنگ بخشی از آن می‌رود. از دیگر مزایای درب با رویه اسلب این است که رنگ آن ثابت است و نیازی به رنگ‌کردن مجدد یا مراقبت‌های دیگر ندارید. به‌طورکلی این در بادوام است و نگهداری از آن نیز راحت است. این دلایل باعث می‌شوند خرید درب با رویه اسلب یک خرید به‌صرفه با مزایای بالا باشد.

جمع‌بندی درب با رویه اسلب

درب‌های ضدسرقت از جمله راهکارهایی هستند که استفاده از آن‌ها ایمنی ساختمان را چندبرابر می‌کند. در واقع در ساختمان محل مهمی است که باید به ایمن‌سازی آن پرداخت. درب‌های ضدسرقت انواع و ویژگی‌های مختلفی دارند. یکی از مواردی که این در‌ها را با هم متمایز می‌کند، روکش به کار رفته در آن‌هاست. این روکش می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد.
سنگ از جمله روکش‌های طبیعی است که جلا و نمای زیبایی به ساختمان می‌بخشد. اسلب سنگی است که به‌صورت ورقه ورقه بریده می‌شود و به همین علت برای استفاده در ساختمان مناسب است. اسلب انواع مختلفی از جمله مرمر یا تراورتن دارد. سنگ‌های اسلب معمولاً در مکان‌های لوکس مثل هتل‌ها استفاده می‌شود. در کف ساختمان، راهروها و دیواره حمام نیز از اسلب استفاده می‌شود.
به دلیل ویژگی‌های خوبی مثل عایق گرما، صدا و الکتریسیته از اسلب سرامیک در درب با رویه اسلب استفاده می‌شود. نگهداری از این درب‌ها آسان است و رنگ آن نیز ثابت است. استفاده از اسلب سرامیک باعث مقاومت درب با رویه اسلب در برابر رطوبت و باران نیز می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود بتوانید آن را در تمام مناطق کشور به کار ببرید.
سهولت در تمیزکردن اسلب به همراه بهداشتی بودن و سازگاری با محیط‌زیست باعث علاقه‌ی دغدغه‌مندان محیط‌زیست به این سنگ می‌شود. اهمیت دیگر استفاده از اسلب در ساختمان این است که بر قیمت ملک می‌افزاید. این موردی است که برای افرادی که در زمینه‌ی ساخت فعالیت می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

سؤالات متداول

مزایای استفاده از درب با رویه اسلب چیست؟

درب با رویه اسلب به‌خاطر به کار رفتن اسلب، در دید اول ظاهر خوبی دارد. عایق صدا، حرارت، رطوبت و مقاومت بالای سنگ در برابر تغییرات آب و هوا از مزایای آن است. همیشه به‌روز بودن و استحکام و دوام زیاد نیز بر مزایای این درب می‌افزاید. نگهداری از درب با رویه اسلب آسان است و نیاز به مراقبت به خصوصی ندارد.

سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب نوعی سنگ ساختمانی است که توسط دستگاه‌های خاص بریده و پرداخته شده است. این سنگ به‌صورت ورقه‌هایی با ضخامت دو الی سه سانتی متر بریده می‌شود. سنگ اسلب در نمای ساختمان یا در لوازم منزل به منظور لوکس نشان دادن و یا استحکام بخشیدن به کار می‌رود. سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت و… همه نوعی از سنگ اسلب هستند.

سنگ اسلب در چه مواردی به کار می‌رود؟

به‌طور کلی این سنگ یک سنگ ساختمانی است. موارد مختلفی مثل لابی هتل ها، کف و دیواره‌های استخر، حمام و سرویس بهداشتی، کف و دیواره منزل، دیواره شومینه، دیوار پشت تلویزیون و یا روی میز ناهارخوری از جمله مواردی هستند که از سنگ اسلب در آن‌ها استفاده می‌شود.

درب با رویه اسلب (سرامیک) را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت نیک افرا قادر به طراحی و اجرای تمام سفارش‌های شما عزیزان در زمینه درب با رویه اسلب (سرامیک) می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شعب و شماره تماس‌های ما ارتباط برقرار کنید.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.