مقالات

درب چوبی اتاق

فهرست مطلب

درب‌های اتاق بخش مهمی از طراحی کلی خانه شما است که تفاوت زیادی در ظاهر و دکوارسیون اتاق‌ها ایجاد می‌کند. وقتی صحبت از متریال به کار رفته در درب‌های‌های اتاق می‌شود چوب برای همه ما یادآور حس طبیعت و آرامش خاطر است. کمتر کسی که در انتخاب درب‌های داخلی خانه خود چوب را از قلم بیندازد. درب چوبی اتاق از لحاظ دکوراسیون کارآمد و از نظر زیبایی‌شناسی بسیار چشمگیر هستند و اگر می‌خواهید اتاق خود را جذاب‌تر کنید، به طور قطع از سرمایه‌گذاری بر روی درب‌های چوبی پشیمان نخواهید شد.
با بررسی بازار درب‌های چوبی گزینه‌های شیک و بادوامی را پیدا خواهید کرد، به عنوان نمونه، چوب ساج زیباترین و جذاب‌ترین گزینه چوب است. در هر صورت، چه به دنبال نصب درب چوبی اتاق یا ورودی ساختمان هستید، چوب با تلفیق جذابیت‌های سنتی و مدرن مطابق با سلیقه هر صاحب خانه‌ای است. درهای چوبی نه تنها جذابیت بصری بسیاری دارند، بلکه مزایای دیگری از جمله کاهش صورت‌حساب‌های انرژی و جلوگیری از سر و صدا به داخل خانه می‌باشد.
نمی‌توان انکار کرد که درب چوبی اتاق افزودنی زیبایی برای ملک شما است که ارزش آن را دوچندان می‌کند. اگر می‌خواهید ظاهری لوکس به فضای داخلی خانه خود افزوده کنید، چوب نسل‌ها است که انتخاب ارجح است. اگر به دنبال ایده‌های طراحی درب اتاق‌های خانه خود هستید، در این مقاله انواع طرح‌های درب چوبی اتاق که برای هر سلیقه‌ای مناسب است را در این مقاله گردآوری کردیم.

چرا درب چوبی برای اتاق‌ها بهترین گزینه است؟

  • وقتی صحبت از مواد به میان می‌آید، چوب گزینه‌ای فوق العاده است که عایق‌بندی عالی در برابر روزهای سرد زمستان و گرم تابستان دارد.
  • وقتی صحبت از دکوراسیون منزل یا دفتر اداری می‌شود، هیچ چیز به اندازه ظاهر و طراحی کلاسیک چوب نیست. چوب نمای بیرونی و داخلی هر سازه‌ای را زیباتر می‌کند.
  • درب‌های چوبی ترمیم و تعمیر آسان در برابر آسیب‌ها و خراش‌ها دارد. همچنین از رنگ و پولیش برای پوشاندن لکه‌های جزئی می‌توان استفاده کرد.
  • درهای چوبی باکیفیت سال‌ها دوام می‌آورند و یک سرمایه‌گذاری عالی و معقول برای اغلب خانه‌ها است.
  • اگر در یک منطقه نسبتاً پر سر و صدا زندگی می‌کنید، می‌توانید به درهای چوبی تکیه کنید زیرا به عنوان یک عایق موثر صدا عمل می‌کنند.
  • بسته به نوع چوب، نصب درب‌های چوبی گران قیمت است. البته بهتر برای صرفه جویی در هزینه فقط به سراغ ارزان‌ترین گزینه نروید، زیرا درهای چوبی ارزان‌تر چندان دوام نمی‌آورند.

مزایای درب‌های چوبی اتاق

  • افزودنی لوکس و ایمن به خانه
  • درهای داخلی چوب جامد با کیفیت عالی عایق صدا و بهره وری انرژی بالا
  • دوام و ماندگاری بالا وعدم ترک خوردگی
  • جنبه زیبایی شناختی
  • وجود حریم خصوصی و عایق صوتی بیشتر
  • پشتیبانی از راندمان گرمایش و سرمایش
  • قیمت پایین و تطبیق‌پذیری با هر نوع اتاقی
  • وجود عایق و دوام بسیار عالی

قیمت درب چوبی اتاق چقدر است؟

هزینه درب چوبی اتاق بسته به نوع چوب، سبک و اندازه متفاوت است. علاوه بر قیمت خود درب، باید هزینه‌های نصب را نیز در نظر بگیرید که بسته به کار نصاب متفاوت است.

آیا درب‌های چوبی خارجی ایمن هستند؟ 

بدون شک درب چوبی اتاق به دلیل سبک، جذابیت و مزایای بسیار دیگر از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. درهای چوبی کاملاً ایمن هستند و حتی می‌توان یک سیستم قفل چند نقطه‌ای بر روی آن‌ها نصب کرد تا امنیت آن‌ها را دو چندان کرد.

انواع چوب به کار رفته در درب‌های اتاق

  • چوب سدر

چوب سدر در عین زیبایی، سبک وزن و نگهداری کم قیمت بالایی دارد. شاید تعجب کنید اما طول عمر و مقاومت سدر در برابر آسیب‌های آب و هوایی بیشتر از آن به عنوان درب ورودی استفاده می‌شود تا داخلی.

  • چوب مهندسی شده

یکی از رایج‌ترین و موثرترین نوع چوب به کار رفته در درب‌های اتاق، چوب مهندسی شده است که از کامپوزیت و یک ورق نازک روکش چوب ساخته شده است. درهای چوبی مهندسی شده به اندازه کافی در برابر ترک خوردگی مقاومت و استحکام لازم را دارند، درحالی که بسیار ارزان قیمت هستند.

  • چوب بلوط سفید

درهای اتاق از جنس بلوط سفید هم عملکرد و هم سبک عالی در طراحی داخلی دارند. از آنجایی که بلوط سفید در برابر آسیب رطوبت و ترک خوردگی بسیار مقاوم است، یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای درب‌های اتاق است.

  • صنوبر

سالهاست از چوب صنوبر به دلیل کارایی قوی و عایق صوتی و حرارتی برای درب‌های اتاق استفاده می‌شود. همچنین، صنوبر به دلیل رنگ‌های مختلف از زرد مایل به سبز تا سفید بسیار روشن محبوبیت بسیار بیشتری نیز دارد.

  • چوب گیلاس

درب‌های چوبی از جنس گیلاس انتخاب مطلوب و تزئینی برای درب‌های اتاق می‌باشد. چوب گیلاس در برابر آسیب و فرورفتگی مقاوم است. با این حال، با گذشت زمان چوب گیلاس با قرار گرفتن در معرض نور تغییر رنگ می‌دهد و لکه‌پذیر نیز است.

آشنایی با انواع درب چوبی اتاق

  • درب چوبی اتاق گنبدی

طرح درب چوبی اتاق گنبدی شکل برای اولین بار در خانه‌های مدرن پیاده‌سازی شد که به دلیل ساده و در عین حال شیک بودن از آن در حمام یا آشپزخانه استفاده می‌کنند. این نوع درب‌های چوبی علاوه بر اینکه دوام و ماندگاری بالایی دارند مورد علاقه اغلب صاحبخانه‌های نیز است.

  • درب‌های چوبی آبشاری

هنگام در نظر گرفتن اینکه چه نوع طراحی درب چوبی اتاق مناسب است، در بهترین حالت، طراح آبشاری سه پانل یا دو پانل حرف اول را می‌زند.

  • درهای چوبی اتاق طرح دار

درب چوبی اتاق طرح دار محبوب‌ترین انتخاب در خانه‌های ویلایی می‌باشد. البته درهای چوبی طرح دار قهوه‌ای رنگ در بین افرادی که دوست دارند در خانه خود ظاهری مدرن داشته باشند، محبوبیت بیشتری دارد.

  • درب چوبی سفید

درب‌های چوبی سفید بهترین گزینه برای درب‌های اتاق ساختمان می‌باشد. زیرا طراحی آن ساده و باکلاس است و حسی مدرن به اتاق اضافه می‌کند. این نوع درب‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، که در پیدا کردن اندازه مناسب برای فضای خود مشکلی نخواهید داشت.

  • درب چوبی دوبل

درهای دوتایی یا دوبل برای اتاق‌های داخلی ساختمان فضای کمی را اشغال می‌کنند و بسیار شیک و محبوب هستند.

  • درب چوبی اتاق مینیمالیستی

درهای چوبی مینیمالیستی به خانه جلوه‌ای کلاسیک می‌بخشد. به ویژه اگردرب‌های چوبی از نوع ساج و به رنگ قهوه‌ای باشد فضای خانه را بسیار دلپذیر می‌کند. اغلب معماران برای مشتری پسندانه کردن خانه‌ها از این نوع درب استفاده می‌کنند.

سوالات متداول

بهترین نوع درب چوبی اتاق کدام است؟

معمولا درب‌های چوبی هسته جامد که از مواد کامپوزیت و الیاف چوب ساخته شده باشند بهترین گزینه است.
بهترین نوع درب چوبی اتاق چیست؟ 
اکثر صاحبخانه‌ها درب‌های چوبی را برای منزل خود ترجیح می‌دهند زیرا معتقدند چوب عنصر از طبیعت است که حس لطافت و گرما به خانه‌هایشان می‌بخشد و معمولا از بین انواع درب‌های چوبی سبک درب دوبل رایج‌ترین و محبوب‌ترین گزینه انتخابی است.
نتیجه
درب چوبی اتاق مهم‌ترین بخش معماری ساختمان است که به عنوان جداسازی قسمت‌های مختلف خانه و افزودن رنگ و گرما به محیط استفاده می‌شوند. به همین دلیل علاوه بر جنبه کاربردی باید ظریف، بادوام و زیبا باشند و در طول زمان به راحتی فرسوده نشوند. چوب یکی از بهترین متریال برای درب‌های اتاق است که نمی‌توان آن را از قلم انداخت.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.