مقالات

درب چوبی ورودی ساختمان: زیبایی و امنیت در یک نگاه

درب چوبی برای ورودی ساختمان

فهرست مطلب

ورودی ساختمان نقطه کانونی نمای هر سازه‌ای است که اهمیت دادن به این نما در معماری بسیار مهم و مورد توجه است. یکی از متریال‌های مورد تقاضا برای درب‌های ورودی، چوب است. درب چوبی برای ورودی ساختمان احساس گرما، رفاه و امنیت به هر خانه‌ای می‌بخشد و یک عنصر طبیعی دوست داشتنی با سبک و ظرافتی بی‌نظیر است.
چوب نه تنها طراحی خوبی دارد، بلکه ویژگی‌های فنی بسیار عالی دارد که برای درب‌های ورودی بسیار محبوب است. چوب عایق صوتی خوبی دارد و سبب صرفه جویی در انرژی می‌شود. علاوه براین، چوب ماده‌ای قوی و بادوام است که در برابر ضربه زدن یا شکستن مقاوم است و می‌توان تقریباً در هر شکل یا اندازه‌ای به طور سفارشی ساخت.
سبک معماری خانه شما هر چه باشد، گزینه‌های بی‌پایانی در زمبنه درب‌های چوبی خواهید یافت که هم نمای بیرونی و هم داخلی خانه شما را شیک و مدرن، آراسته و سنتی می‌کند. در هر صورت، درهای چوبی هیچ محدودیت رنگی ندارند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد و در برابر برف و باران آسیب نمی‌بینند.
اگر در انتخاب شما درب چوبی باری ورودی منزل‌تان است اما به دلیل اطلاعات کمی که در مورد درب چوبی برای ورودی ساختمان دارید، مردد به انتخاب هستید، این مطلب را تا آخر مطالعه فرمایید.

 

آیا درب چوبی برای ورودی ساختمان به لوکس است؟ 

آیا تا به حال وارد خانه یکی از دوستان یا اقوام شده‌اید و فکر کرده‌اید که چرا خانه آن‌ها مجلل‌تر از خانه شما به نظر می‌رسد؟ شاید هر دو مکان به یک اندازه زیبا باشند با این حال، اگر به درب‌های ورودی دقت کنید. متوجه این تفاوت خواهید شد؟
درب چوبی برای ورودی ساختمان هر ساختمانی را به فضایی مجلل‌تر تبدیل می‌کند، فقط به این دلیل که چوب در مقایسه با هر متریال دیگری ظرافت و زیبایی‌شناسی چشمگیرتری دارد و چون نور به طور طبیعی از چوب منعکس می‌شود و به حس لوکس بودن خانه نیز می‌افزاید. اگر می‌خواهید خانه خود را بازسازی کنید یا به فکر ساختن خانه رویایی هستید، وقت آن رسیده که درب‌های چوبی را در نظر بگیرید.
اغلب درب‌های ورودی معمولا از فایبرگلاس، فولاد و چوب ساخته می‌شوند که هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند. در حالی که یک درب فولادی قیمت پایین دارد درب چوبی یا فایبرگلاس پنج برابر گرانتر است.

چگونه بهترین درب چوب برای ورودی ساختمان خود انتخاب کنیم؟ 

همانطور که در معماری دیوارها، سقف‌ها و موارد دیگر نقش اساسی در درک یک پروژه معماری دارند، درها نیز نقش مهمی دارند. در میان تمام درهای مورد استفاده در خانه ها، درب ورودی اولین عنصر ملموسی که صاحبان خانه با آن مواجه هستند و به عنوان نقطه محوری در معماری ساختمان عمل می‌کند. با این حال، انتخاب درب ورودی مناسب می‌تواند دشوار باشد، به خصوص با وجود امکانات بسیار زیاد طراحی و انواع درب‌های چوبی. با در نظر گرفتن این موضوع، در انتخاب درب ورودی باید چهار ملاحظه اصلی جنس، سبک، رنگ و اندازه را در نظر بگیرید.
هنگام انتخاب درب چوبی برای ورودی ساختمان برای خانه خود باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود که جنس یا نوع چوب یکی از آن‌هاست. زیرا درهای خارجی باید پایدار، بادوام و قادر به مقاومت در برابر هر گونه آب و هوایی باشند و این بستگی به نقاط قوت و خواص منحصر به فرد نوع چوب دارد.
دو نوع چوب نرم و سخت برای درب‌های ورودی به کار می‌رود. با این حال، وقتی نوبت به انتخاب می‌رسد چوب سخت بهترین گزینه است. همه گونه‌های چوب سخت یکسان نیستند و دارای خواص، ساختار، مزایا، معایب و قیمت متفاوتی هستند. بنابراین، باید قبل از انتخاب درب چوبی ورودی برای خانه خود باید همه این عوامل را در نظر بگیرید.

S min

بهترین انواع درب چوبی برای ورودی ساختمان

  • درب چوبی سدر

رنگ چوب سدر از قهوه‌ای روشن تا تیره است و بافت آن نیز از ریز تا درشت متفاوت است. سدر عایق خوبی است که خانه‌ها را در زمستان‌ها گرم‌تر و در تابستان‌ها خنک‌تر نگه می‌دارد. درب‌های چوبی سدر به دلیل زیبایی دلپذیر و ویژگی طبیعی مقاوم در برابر پوسیدگی، انتخاب اصلی برای درب‌های ورودی می‌باشند.

  • درب چوبی توسکا

توسکا یک گونه عالی درب چوبی برای ورودی ساختمان است. رنگ چوب توسکا از قهوه‌ای مایل به صورتی کم رنگ تا قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است. از آنجایی که این الوار ماهیت نرمی دارد، به راحتی مستعد خراش و فرورفتگی است و در برابر آب و هوای سخت و مرطوب مقاومت کمتری دارند.

  • درب چوبی کاج

چوب کاج عموماً ارزان و سبک وزن است و به رنگ‌های مایل به زرد یا قهوه‌ای روشن‌تر یافت می‌شود. همچنین چوب کاج به دلیل جذابیت روستایی خود، ظاهری قدیمی و سنتی به خانه شما می‌دهد. به منظور جلوگیری از پوسیدگی چوب کاج باید از آن به دقت نگهداری شود.

  • درب چوبی آکویا

چوب آکویا یک گونه عالی درب چوبی برای ورودی ساختمان است که به عنوان بادوام‌ترین نوع چوب جهان شناخته می‌شود. چوب آکویا استحکام و دوام بیشتری نسبت به چوب‌های دیگر دارد و در برابر شکستگی مقاوم است و نگهداری آن نیز بسیار آسان است.

  • درب چوبی بلوط

درب‌های بلوط از نظر زیبایی‌شناسی جذاب هستند زیرا حسی باکلاس و لوکس به خانه می‌بخشند. این درب‌ها دارای خواص عایق قابل توجهی هستند که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد راحتی را برای شما فراهم می‌کنند. درهای ورودی بلوط متراکم و سنگین هستند و با جلوگیری از خروج صدا بهترین عایق صوتی هستند.

  • درب چوبی ماهاگونی

چوب ماهون به دلیل ساختار جامد و رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز بسیار معروف است و در برابر آب و رطوبت نیز بادوام است و آن را به گزینه عالی درب چوبی برای ورودی ساختمان تبدیل کرده است.

  • درب چوبی گردو

این نوع چوب به دلیل استحکام بالا در برابر پوسیدگی و فرسودگی در بین صنعتگران ساختمانی محبوب است و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها ایراد درب چوبی گردویی اینکه در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید ممکنه رنگش محو شود و نیاز به نگهداری مناسب دارد.

  • درب چوبی مرباو

از آنجایی که این چوب به طور طبیعی روغنی است، در برابر ترک خوردن و شکافتن مقاوم است. و به عنوان گزینه محبوب درب چوبی برای ورودی ساختمان است. این چوب بسیار بادوام و مقاوم در برابر موریانه است. با این حال، اشکال عمده استفاده از این چوب اینکه به مرور زمان دچار لکه می‌شود.

  • درب چوب گیلاس

درست مانند سایر انواع چوب سخت، چوب گیلاس یکی از بهترین‌ها برای درب ورودی است که رنگ و پوشش عالی دارد. با این حال، رنگ آن با گذشت زمان تغییر می‌کند و در موارد خاص محو شود.

داخلی بلاس min

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید درب ضد آب

درب چوبی برای ورودی ساختمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

  • ضخامت درب

درب‌های ورودی ساختمان باید بسیار ضخیم‌تر از درب‌های داخلی ساخته شوند و ضخامت لازم برای جلوگیری از ورود و خروج گرما و سرما به داخل خانه را داشته باشند. در برابر آسیب‌های جوی مقاوم باشند.

  • هسته درب

درب‌های چوبی ورودی باید دارای هسته چوبی و نه پلاستیکی محکم باشند و توسط لایه‌های فولادی یا فلزی برای کنترل حداکثر دما و امنیت عایق کاری شده باشند.

  • عایق درب

درب‌های چوبی برای وردی ساختمان علاوه بر ایمنی بین فضای داخلی و بیرونی ساختمان، باید با قابلیت‌های عایق‌بندی بهینه شده باشند و ساختار چند لایه‌ای آن‌ها به عنوان نوعی عایق در برابر هدر رفت انرژی عمل کند.

  • الزامات اندازه درب

از آنجایی که درب‌های ورودی ساختمان بزرگتر و سنگین‌تر و ضخیم‌تر از درهای داخلی هستند. در اندازه‌های مختلف طراحی می‌شوند. حتی امروزه بسیاری از درب‌های ورودی دارای ویژگی‌های استاندارد از قبیل دکمه‌های باز شدن خودکار هستند.

سوالات متدوال

چگونه بهترین درب چوبی برای ورودی ساختمان خود انتخاب کنیم؟ 

وقتی نوبت به انتخاب بهترین چوب برای درب‌های ورودی می‌رسد، باید چندین سوال از قبیل اینکه آیا سبک خانه شما رسمی و شیک است یا می‌خواهید سبکی قدیمی‌تر و سنتی انتخاب کنید. در مرحله دوم، باید آب و هوا را نیز در نظر بگیرید زیرا گونه‌های خاصی از چوب در شرایط آب و هوایی خاص و قرار گرفتن در معرض آن عملکرد بهتری دارند.

کدام نوع چوب در درب‌های ورودی بهترین کارایی را دارد؟ 

درهای چوبی ماهون یکی از قابل اعتمادترین مواد برای ساخت درب‌های ورودی ساختمان است. زیرا کارایی عالی دارد و بسیار بادوام می‌باشند. علاوه براین، درب‌های چوب ماهون هم در برابر حشرات و هم در برابر پوسیدگی چوب مقاوم هستند و با نگهداری مناسب تا چندین نسل دوام می‌آورند.
نتیجه
تا به امروز، چوب به دلیل تطبیق‌پذیری و ظاهر زیبا و الهام گرفته از طبیعت، انتخاب کلاسیک پسندان است. همچنین از آنجایی که به طور طبیعی در برابر تغییرات دما مقاوم هستند، نگهداری آسانی دارند و به دلیل زیبایی ظریف و در عین حال راحتی بی‌بدیل برای درب‌های ورودی ساختمان مناسب است.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.