مقالات

آموزش نصب درب فریم لس، در کمترین زمان

نحوه اجرای درب فریم لس

فهرست مطلب

نحوه اجرای درب فریم لس سوالی است که از ابتدای آشنایی با این درب‌ها ذهن هرکسی را درگیر می‌کند. درب فریم لس یا درب بدون چهارچوب، نوعی درب مدرن است که به عنوان درب داخلی به کار می‌رود. دکوراسیون مدرن و سبک زندگی مینیمال مسائلی هستند که امروزه علاقه‌مندان بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.
بسیاری بر این باورند مینیمال کردن محل زندگی به باز شدن فکر و دوری از بسیاری از مشکلات روحی کمک می‌کند و منظم و طبیعی‌تر است. برای منازلی که به سبک مینیمال یا مدرن چیده می‌شوند، درب فریم لس بسیار مفید است. بدون شک، درب‌های منزل عضو مهمی از دکوراسیون داخلی آن هستند.
اما سؤالی که وجود دارد این است که درب فریم لس یا بدون چهارچوب، چگونه اجرا می‌شود؟ در این مقاله با نحوه اجرای درب فریم لس آشنا می‌شویم.

درب فریم لس یا بدون چهارچوب چیست؟

فریم لس از جهت لغوی به معنای بدون چهارچوب است. وقتی به ظاهر درب فریم لس نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که هیچ چهارچوبی ندارد. این ویژگی که ظاهری شیک و مدرن به این در بخشیده است تنها در ظاهر است!
در واقع این درب‌ها نیز مثل همه‌ی درب‌های دیگر چهارچوب دارند؛ اما نوع این چهارچوب‌ها متفاوت است. چهارچوب درب فریم لس به صورت مخفی و توکار اجرا می‌شود تا در نگاه ناظرین هیچ اثری از چهارچوب نباشد!
جنس این چهارچوب‌ها معمولاً از آلومینیوم است. چهارچوب آلومینیومی زنگ نمی‌زند و در اثر انقباض و انبساط یا جذب رطوبت تغییر شکل و ابعاد نمی‌دهد. تنها مشکل این چهارچوب‌ها این است که در نواحی قوس دار خانه قابل اجرا نیستند.
برای این نواحی از چهارچوب چوبی استفاده می‌شود که قیمت کمتری نیز دارد. در عین حال به خاطر مشکلات چوب در صورت جذب رطوبت و تاب برداشتن، اکثر درب‌های فریم لس با چهارچوب آلومینیومی تولید می‌شوند.

نحوه اجرای درب فریم لس

نحوه اجرای درب فریم لس و اجزای آن

قبل از آشنایی با نحوه اجرای درب فریم لس، خوب است ابتدا کمی با اجزای این نوع درب‌ها آشنا شویم. در واقع داشتن یک پیش زمینه از اجزای درب بدون چهارچوب به درک نحوه اجرای درب فریم لس بسیار کمک می‌کند.
یکی از اجزای مهم درب فریم لس قفل مگنتی آن است. این قفل‌ها بدون صدا هستند که برای آسایش و آرامش منزل هنگام باز و بسته شدن درب بسیار اهمیت دارد. هم چنین لولاهای این درب دو یا سه عدد هستند که به صورت مخفی به کار رفته و دیده نمی‌شوند.
مسئله‌ی دیگر در درب فریم لس ابعاد آن است. ابعاد استاندارد و جهانی این درب‌ها دو متر و ده سانتی‌متر است، اما می‌توان آن را تا ارتفاع سه متر نیز سفارش داد. عرض این درب‌ها نیز به طور معمول بین ۷۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است که البته بسته به سفارش مشتری امکان تغییر دارد.
ضخامت دیواری که درب فریم لس قرار است در آن اجرا شود باید حداقل ۹ سانتی‌متر باشد و به صورت استاندارد بیشترین فاصله‌ای که درز درب و دیوار باید داشته باشند ۴ میلی‌متر است.
مرحله اول نصب درب باید بعد از اتمام کارهای کف و دیوارها صورت بگیرد. این مرحله نصب ساب فریم است. برای قرار دادن چهارچوب در درب باید حتماً از نصاب حرفه‌ای استفاده کنید. در غیر این صورت درب به خوبی کار نمی‌کند و حتی ممکن است دیوار شما ترک بردارد.
ساب فریم در فاصله یک سانتی‌متری از لبه بیرونی دیوار قرار داده شده و سپس با گچ پوشانده می‌شود. در مرحله دوم فریم روی ساب فریم قرار گرفته و مجدد با گچ روی آن پوشیده می‌شود. مرحله‌ی سوم نصب درب و تنظیم آن روی فریم است که با لولاهای مخفی انجام می‌شود.

جزئیات نحوه اجرای درب فریم لس

تا اینجا با نحوه اجرای درب فریم لس و مراحل آن آشنا شدید. در ادامه شما را با بخشی از جزئیات نحوه اجرای درب فریم لس آشنا می‌کنیم. جنس ساب فریم‌هایی که از آن‌ها در مراحل اول و دوم استفاده می‌شود معمولاً آلومینیوم و یا پروفیل فلزی است.
ضخامت ساب فریم در مرحله دوم ۴.۵ سانتی‌متر است که البته قابل تغییر است. ممکن است ترجیح دهید رنگ درب شما با دیوار هماهنگ باشد تا یک دستی بیشتری به چشم بیاید. برای این کار باید درب بدون روکش سفارش داده و بعد مرحله‌ی سوم نحوه اجرای درب فریم لس، آن را رنگ بزنید. رنگ مورد استفاده برای این درب‌ها پلی اورتان یا پلی استر است.

نمونه اجرای درب فریم لس

نتیجه گیری نحوه اجرای درب فریم لس
از درب‌های فریم لس برای ایجاد دکوراسیون داخلی مدرن در محل زندگی استفاده می‌شود. این نوع درب‌ها در ظاهر بدون چهارچوب هستند. در حالی که درب‌های فریم لس نیز چهارچوب دارند و صرفاً محل قرارگیری چهارچوب این نوع درب‌ها متفاوت است. جنس این چهارچوب‌ها معمولاً آلومینیوم است که به صورت توکار اجرا می‌شوند. یکی از اجزای مهم درب فریم لس قفل مگنتی است که باعث باز و بسته شدن درب بدون ایجاد صدا و در نتیجه ایجاد آرامش در اهالی منزل می‌شود.
ارتفاع استاندارد برای درب‌های فریم لس ۲ متر و ده سانتی‌متر است؛ اما در صورت سفارش مشتری امکان افزایش ارتفاع آن وجود دارد. زمان اجرای درب فریم لس باید بعد از اتمام کارهای کف و دیوارهای اطرافش باشد. برای اجرای درب بدون چهارچوب باید از یک نصاب حرفه‌ای استفاده کرد. اجرای درب فریم لس معمولاً طی سه مرحله و در صورت نیاز به رنگ‌آمیزی درب در چهار مرحله انجام می‌شود.

سؤالات متداول

در نحوه اجرای درب فریم لس از چه اجزایی استفاده می‌شود؟

در اجرای درب بدون چهارچوب از ساب فریم، فریم، دو یا سه لولای مخفی و قفل مگنتی که بدون صدا است و دستگیره‌های مینیمال استفاده می‌شود.

آیا اجرای درب فریم لس توسط خودمان امکان دارد؟

خیر. برای اجرای درب فریم لس باید از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است درب به طور اشتباه نصب شده و عملکرد مناسبی نداشته باشد. حتی ممکن است دیوار شما نیز ترک بخورد.

نحوه اجرای درب فریم لس چه مراحلی دارد؟

برای اجرای درب بدون چهارچوب ابتدا ساب فریم توسط نصاب نصب می‌شود. پس از آن باید فریم در جای مناسب قرار گیرد و سپس درب به وسیله لولاهای مخفی روی فریم نصب و تنظیم می‌شود.

 

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.