مقالات

آشنایی با ساختار و عملکرد درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

فهرست مطلب

اگر به فکر خرید یک درب ضد سرقت افتاده‌اید اما به دلیل هزینه‌های بالا از خرید منصرف شده‌اید یا به دنبال دانستن بیشتر در مورد درب‌های ضد سرقت هستید، پس بهتر در مورد اجزای درب ضد سرقت بیشتر بدانید. زیرا قطعا در تصمیم گیری شما در خرید تاثیر می‌گذارد.
با ماهر شدن بیشتر سارقان به انواع فناوری‌ها و روش‌های جدید، حتی با کیفیت‌ترین درب‌های امنیتی نیز قابل باز شدن هستند. به همین دلیل، این درها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که شما و خانواده‌تان را از انواع تهدیدات در امان نگه می‌دارد.

 تنها با یک تماس با برترین مشاوران در کنار شما هستیم

روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت

از آنجایی که درب‌ها یک عامل ورودی هستند بسیار مهم است که بخشی از یک سیستم امنیتی خوب طراحی شوند. سیستم درب شامل چارچوب، درب، لولاها، دستگیره درب و مکانیسم قفل است. در هر صورت، اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت تفاوت امنیتی بسیاری ایجاد می‌کند.
درب ضد سرقت معمولا مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته و نصب می‌شوند و دارای نمایشگر درب، دوربین‌ها و سیستم‌های دزدگیر هستند که همگی امنیت درب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. نیاز به امنیت برای هر فردی بسیار مهم است و همیشه محافظت از خانواده، خانه و اموال ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت چیست؟

  • طراحی متنوع

یکی دیگر از اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت طراحی و سفارشی ساخته شدن آن است. طراحی درب‌های ضد سرقت آن قدر زیاد است که در کل، بیش از ۳۵ گزینه رنگ و روکش‌های مصنوعی به کار رفته در آن‌ها حق انتخاب را برای هر سلیقه‌ای باز می‌کند.

  • محافظت در برابر خوردگی

درب‌های ضد سرقت که مطابق با استاندارد ساخته می‌شوند، خواه فریم آن آلومینیومی باشد یا فولادی، بنابراین یکی دیگر از اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت جلوگیری از زنگ زدگی است به خصوص اگر در نزدیکی دریا زندگی می‌کنید.

  • شیشه

پانل‌های شیشه‌ای بسته به طراحی درب و سایر عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری می‌توانند قابل جابجایی یا لولا باشند.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت با حفاظ آکاردئونی؟

  • آلارم ها

برخی درب‌های ضد سرقت مجهز به آلارم‌های صوتی هستند که در صورت ورود سارق شروع به صدا می‌کند و حتی برخی از آن‌ها به خطوط پلیس متصل است.

  • سنسورهای حرکتی

سنسورهای حرکتی جزء ضروری هر سیستم امنیتی به ویژه درب‌های ضد سرقت است.

  • گواهینامه‌های امنیتی

اگرچه یک جزء فیزیکی نیست، گواهینامه شخص ثالث هنگام انتخاب درب ضد سرقت بسیار مهم است و به خریدار آرامش خاطر می‌دهد که درب با حداقل استاندارد ایمنی ساخته شده است. استانداردهای و گواهینامه شخص ثالث به طور گسترده در بخش آتش سوزی و استانداردهای لازم را دارند.

  • قاب درب

قاب‌بندی درب یکی از اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت است، که اغلب در درهای ضد سرقت برای بالا بردن ایمنی به کار میرود، قاب‌بندی مناسب از خطر ورود سارقان به داخل خانه جلوگیری می‌کند.
ممکن است یک درب به اندازه کافی محکم باشد که در برابر ضربه خوب مقاومت کند، اما اگر لولاها درست در محفظه قاب در قرار نگیرند، هیچ امنیتی تضمین شدنی نیست، به همین دلیل قاب معیار عالی برای محک زدن امنیت درب‌های ضد سرقت است.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت چیست

اجزای درب ضد سرقت

  • قفل

اگر از خودتان بپرسید یکی دیگر از اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت چیست، بهتر قفل‌ها را در نظر بگیرید. شاید باورنکنید، اما یکی از رایج‌ترین نقاط ورود سارقان از طریق سیستم‌های قفل است که معمولا ضعیف‌ترین جزء در درهای معمولی است، اما درب‌های ضد سرقت این مشکل برطرف شده است.
تقریبا تمام درب‌های ضد سرقت مکانیزم قفل پیشرفته دارند که امنیت آن‌ها را موثر و ایمن کرده است.
در گذشته، سیستم قفل براساس کلید سختی‌ها و معایب فراوانی داشت، زیرا کلیدها در صورت گم شدن به راحتی تعویض و کپی می‌شوند. همچنین اگر سارقی با مکانیسم‌های قفل تجربه داشته باشد، می‌توان قفل درها را نسبتاً آسان باز کند.
بسیاری از موسسات به سیستم‌های الکترونیکی تکامل یافته‌اند. اطلاعات یک سیستم کارتی به صورت الکترونیکی دسترسی افراد متفرقه را ممنوع می‌کند و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کارت ها، اطلاعات به راحتی قابل تغییر هستند.
قفل کلید باید سیلندر پنج پین یا معادل آن باشد. برخی از قفل‌های موجود در بازار اکنون ۲۵ سال گارانتی دارند. بسته به نیازهای امنیتی، خواسته‌های زیبایی‌شناختی و بودجه شما، می‌توانیم تنظیمات قفل را متناسب با شرایط فردی شما تنظیم کنیم.
  • سیستم‌های کنترل دسترسی

سیستم‌های کنترل دسترسی از جمله رمز عبور، کشیدن کارت، تشخیص چهره، در درهای ضد سرقت برای باز کردن درب در نظر گرفته شده است. که علاوه بر افزایش ایمنی به جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز کمک می‌کند.

  • لولا غیر قابل جابه جایی

برای امنیت بیشتر، ما همچنین یک لولای پیوسته پیچ و مهره‌ای در اختیار داریم. این شامل یک لولای تمام قد است که به دلیل طراحی مداوم، برای جلوگیری از جدا شدن درب از چارچوب طراحی شده است.
درب باید حداقل سه لولا با پین‌های ثابت و بزرگ داشته باشد که قابل جدا شدن نباشد. در حالت ایده‌آل، لولاها باید فرورفته باشند گه اجازه دسترسی به فردی را ندهد.
لولا قسمت سخت‌افزار درب اغلب نادیده گرفته میشود. لولای در در نواحی ایمن باید دارای پین‌های غیرقابل جابجایی باشد و دارای پیچ‌های ۳ اینچی است که دستکاری مکانیزم قفل درب را غیر ممکن می‌کند. اگر در جواب اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت چیست، بگوییم لولا شاید تعجب کنید.
لولاها معمولاً مهم‌ترین اجزا تشکیل درب‌های ضد سرقت هستند که به راحتی توسط سارقان باتجربه شکسته می‌شود و به راحتی درب باز می‌شود. بنابراین افزایش سطح امنیت در لولاها بسیار ارزشمند است. طیف گسترده‌ای از مجموعه درب‌های ضد سرقت مکانیسم لولاهای امنیتی دارند و نمی‌توان درب را از آن جدا کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین جنس برای درب ضد سرقت

سوالات متداول

مهم‌ترین قسمت اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت چیست؟ 

مهم‌ترین قسمت درب‌های ضد سرقت معمولا هسته آن است. هسته درب همان جنس و نوع درب است که معمولا از فولاد، آلومینیوم یا آلیاژ (ترکیبی از فلز و غیر فلز) ساخته می‌شوند. درب‌های ضد سرقت آلومینیومی و آلیاژی معمولا ضعیف‌تر از درب‌های ضد سرقت فولادی هستند.

آیا قفل‌های درب ضد سرقت مهم هستند؟ 

همانطور که در بالا ذکر شد، قفل درب آسیب پذیرترین قسمت درب است و رایج‌ترین نقاط حمله به‌ویژه برای سارقان است.
نتیجه
درب‌های ضد سرقت برای امنیت هر خانواده‌ای ایده آل هستند. درسته که این درب‌ها گران هستند، اما به دلیل اینکه سال‌ها دوام می‌آورند و امنیت را حفظ می‌کنند. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و خرید می‌باشند.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.