مقالات

بهترین جنس برای درب ضد سرقت

بهترین جنس برای درب ضد سرقت

فهرست مطلب

درب‌های ورودی جدای از زیبایی و تاثیرگذاری بر ارزش کلی ملک و محکم و خوش ساختی باید از لحاظ کاربردی به اندازه کافی قوی و بادوام باشند تا در برابر عناصر طبیعی، متجاوزان و سارقان و نیروی فیزیکی افراد (لگد زدن به درب) از خانه شما محافظت کند.
بنابراین، بهترین جنس برای درب ضد سرقت به معنی تضمین دوام، جلوگیری از هزینه‌های گزاف تعمیرات، صرفه جویی بیشتر در انرژی و امنیت خانه شما است.
در بازار خرید و فروش درب‌های ضد سرقت طیف گسترده‌ای از بهترین جنس درب ضد سرقت در اندازه، شکل، رنگ، طرح، سبک و مواد متفاوت مختلف موجود است که هنگام تصمیم گیری به خرید باید به این موارد توجه کرد.
بنابراین، هنگام انتخاب یک درب ضد سرقت، نه تنها ساختار خود درب، بلکه چارچوب و سخت افزاری که برای ایمن‌سازی آن استفاده می‌شود را نیز باید در نظر بگیرید.

بهترین جنس برای درب ضد سرقت باید چه ویژگی داشته باشد؟

تعیین درب ضد سرقت به امنیت و ظاهر هر ملکی بستگی دارد. در انتخاب بهترین جنس برای درب ضد سرقت باید مواردی مانند هزینه، نگهداری، ظاهر، صرفه جویی در مصرف انرژی وعدم زود هنگام خرابی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت با حفاظ آکاردئونی؟

  • مواد و جنس به کار رفته

موثرترین مواد و جنس به کار رفته در درب‌های امنیتی خارجی فولاد یا فایبرگلاس است. درهای چوبی به راحتی آسیب می‌بینند یا قابل نفوذ هستند و اگر دزدی تصمیم بگیرد به درب لگد بزند ممکنه خرد شود. در حالی که، نفوذپذیری از درهای فولادی بسیار دشوار است. در هر صورت، درب‌های ساخته شده از مواد فایبرگلاس یا کامپوزیت بهترین گزینه است.

  • اجزای امنیتی درب

مهم نیست که چه نوع درب ضد سرقت را انتخاب می‌کنید، باید موارد امنیتی در آن رعایت شده باشد. اولین مورد امنیتی پانل‌های شیشه‌ای داخل در است که نباید به قفل‌های درب نزدیک باشد تا دزدان به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و حتی بهتر درب‌های ضد سرقت بدون شیشه را انتخاب کنید.

  • لولاها

درب‌های ضد سرقت باید دارای لولاهای امنیتی باشند که به جلوگیری از سارقان کمک می‌کند. این لولاها دارای یک پین غیر قابل جابجایی هستند که از ضربه زدن سارق به پین ​​لولا و جدا کردن درب از دهانه جلوگیری می‌کند. بنابراین حتما لولاهای درب را بررسی کنید.

  • قاب مناسب

بسیاری از درب‌های ضد سرقت دارای قاب‌های ویژه‌ای با صفحات فلزی هستند که از شکستگی آن جلوگیری می‌کند. با انتخاب درب با قاب همسان، از امنیت بهتر و همچنین فرآیند نصب آسان‌تر برخوردار خواهید شد.

بهترین جنس برای درب ضد سرقت

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت چیست

انواع درب‌های ضد سرقت 

درب‌های ضد سرقت چوبی

چوب به دلیل ظرافت و زیبایی، انتخاب بسیار محبوبی است. درب‌های چوبی در انواع و رنگ‌های مختلف موجود است و در عین حال به دلیل مستحکم و مقاوم بودن در برابر سایش و آسیب گزینه انتخابی بسیاری از علاقه مندان به مانیت خود هستند. اما نکته منفی درب‌های چوبی در آسیب پدیری آن‌ها در برابر افزایش و کاهش دما و رطوبت است. چوب‌هایی با جنس ساج یا بلوط به دلیل بادوام و مستحکم بودن امنیت و طول عمر بیشتری دارند.

مزایا درب ضد سرقت چوبی

  • دارای استحکام همه جانبه برای جلوگیری از ورود سارقان
  • وجود رنگ‌ها و طرح‌های زیبا
  • تعمیر و نگهداری آسان

معایب درب ضد سرقت چوبی

  • از آنجا که چوب گران است هر فردی بودجه لازم برای خرید آن را ندارد.
  • حستس بودن رطوبت به چوب باعث ترک خوردن، تغییر شکل درب و پوسیدگی می‌شود.
  • رنگ چوب به مرور زمان از بین می‌رود.

 

درب‌های ضد سرقت فولادی

یکی دیگر از بهترین جنس برای درب ضد سرقت، درب‌های فولادی است. فولاد جایگزینی نسبتاً ارزان و کم مصرف و در عین حال بسیار قوی و ایمن است. درب‌های ضد سرقت فولادی بهترین انتخاب برای افرادی که به امنیت ساختمان یا خانه خود اهمیت می‌دهند فولاد به تعمیر و نگهداری نیازی ندارد و مانند چوب مستعد ترک خوردن و پوسیدگی نیست. در هر صورت، درب‌های ضد سرقت فولادی نه تنها مقرون به صرفه هستند بلکه امنیت بهتری نسبت به درب‌های چوبی یا فایبرگلاس دارند. با این حال، برای جلوگیری از زنگ زدگی باید رنگ‌آمیزی شوند. شکستن درب‌های فولادی تقریبا غیرممکن است و نصب آسانی دارند.

مزایا درب ضد سرقت فولادی

  • درب‌های فولادی عایق خوبی دارند.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر دارد و مستعد ترک و وسیدگی نیستند.
  • درب‌های ضد سرقت نسبتا ارزان و به طور گسترده در دسترس است.
  • دارای سبک‌ها و طرح‌های جدید است.
بیشتر بخوانید : راهنمای خرید درب ضد آب

معایب درب ضد سرقت فولادی

  • درب‌های فولادی طول عمر نسبتاً کوتاه‌تری نسبت به چوب و آلومینیوم دارند و به راحتی خراشیده و مستعد زنگ زدگی هستند.
  • برای استفاده در محیط‌هایی با آب و هوای بسیار گرم یا سرد ایده آل نیست.

درب‌های ضد سرقت آلومینیومی

همانطور که می‌دانید، آلومینیوم یک ماده بسیار سبک و بادوام و در برابر حرارت بسیار مقاوم است. آلومینیوم بسیار قابل تنظیم و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است. نصب درب‌های آلومینیومی نسبتا آسان است و می‌توان آن را متناسب با هر سلیقه و سبکی پیدا و خریداری کرد. ساختار محکم درب‌های آلومینیومی امنیت بیشتری را نسبت به جنس درب‌های دیگر فراهم می‌کند و ظاهری امروزی و مدرن دارند.

مزایا درب ضد سرقت آلومینیومی

  • نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری و تنها با یک پارچه مرطوب تمیز می‌شوند. علاوه بر این مانند چوب پوسیده یا مانند فولاد دچار فرورفتگی یا زنگ‌زدگی نمی‌شوند.

معایب درب ضد سرقت آلومینیومی

  • جذابیت ظاهری آلومینیوم به مراتب کمتر از چوب است.
  • آلومینیوم به عنوان یک رسانای حرارتی خوب در آب و هوای سرد دوام ندارد

درب‌های ضد سرقت فایبرگلاس

درب‌های ضد سرقت فایبرگلاس بهترین درب‌های امنیتی هستند زیرا به راحتی شکسته نمی‌شوند و نسبت به درب‌های چوبی و فولادی امنیت بیشتر و مقرون به صرفه‌تری دارد. علاوه بر این، به دلیل نداشتن پوسیدگی، فرورفتگی یا زنگ زدگی نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. اما ممکنه در اثر فشار فیزیکی شکافته یا ترک بخورند. در هر صورت، درب‌های ضد سرقت فایبرگلاس اقتصادی‌ترین درب‌های امنیتی در برابر شکستن و ترک خوردن هستند.

درب‌های ضد سرقت مسی

درب‌های ضد سرقت مسی بالاترین امنیت را دارند به همین دلیل برای ساختمان‌های اداری، تجاری، موسسات و ویلاها مناسب است. از زمان‌های قدیم تا به امروز، امپراتورها در مواد ساختمانی از مس استفاده می‌کردند، زیرا مس در برابر آتش سوزی، خوردگی و گرد و غبار عملکرد عالی دارد.

درب گالوانیزه

بسیاری از شرکت‌ها درب‌های گالوانیزه استیل تولید و به فروش می‌رسانند. فرآیند گالوانیزه کردن یک لایه نازک از آلیاژ روی قلز استیل است که به طور کلی محافظت بسیار خوبی در برابر عناصر و سایش و پارگی عمومی ارائه می‌دهد. با این حال، درهای گالوانیزه پس از مدتی شروع به زنگ زدن می‌کنند و ایمنی کمی دارند.

بیشتر بدانید:اجزا تشکیل هنده درب ضد سرقت 

چرا آلومینیوم بهترین جنس برای درب ضد سرقت است؟ 

مستحکم: درب‌های آلومینیومی محافظت و مستحکم هستند، آلومینیوم مقدار قابل توجهی فشار یا نیرو را تحمل و وزن سبکی دارد به همین دلیل به راحتی باز نمی‌شود و امنیت بالایی دارد.
دوام: آلومینیوم ماده‌ای بادوام در برابر زنگ زدگی یا خوردگی است، بنابراین برای خانه‌های ساحلی مناسب است.
مقاوم در برابر آتش: درب‌های آلومینیوم در دمای بالا خم یا ذوب نمی‌شود و در صورت آتش سوزی نمی‌سوزد و این قابلیت آن‌ها را متمایز کرده است.

بهترین جنس برای درب ضد سرقت 2

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین درب ضد سرقت

سوالات متداول

آیا درب‌های ضد سرقت ارزش نصب دارند؟ 

درب‌های ضد سرقت ارزش سرمایه‌گذاری دارند زیرا از ورود سارقان جلوگیری و هزینه‌های تعمیر و نگهداری ندارد. همچنین، با لگد باز نمی‌شوند و از ورود سارقان جلوگیری می‌کند.

چگونه بهترین جنس برای درب ضد سرقت را انتخاب کنم؟ 

به طور کلی، درب‌های فایبر گلاس بهترین درب‌ها از نظر تعمیر و نگهداری، هزینه، ظاهر و مقاومت در برابر حمله هستند
نتیجه
خبر خوب این است که دوران درهای امنیتی تحول بزرگی در امنیت تمامی مکان‌ها فراهم کرده است. امروزه درب‌های ضد سرقت روی کار آمدند که زیبایی و در عین حال استحکام و البته امنیت را فراهم می‌کنند. بنابراین، در هنگام خرید باید بهترین جنس برای درب ضد سرقت را در نظر بگیرید.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.