مقالات

مزایا و معایب درب ضد سرقت که باید بدانید

فهرست مطلب

قبل از اینکه شما را با مزایا و معایب درب ضد سرقت آشنا کنم بیاید ببینید اصلا چرا ما باید از این حفاظ استفاده کنیم انسان‌ها از دیرباز بشر با مشکل سرقت، جرم و جنایت دست و پنچه نرم می‌کند و همواره به دنبال راه‌هایی برای افزایش امنیت خود بوده است.
امروزه نیز امنیت نسبت به گذشته ضروری و برای هر مکانی مانند بانک ها، خانه‌ها و مغازه‌ها یا هر مکان دیگری بسیار مهم شده است. ایده اختراع درب‌های ضد سرقت، نیز از همین جا شکل گرفت و هم اکنون بسیاری از افرادی که به دنبال حفظ امنیت خود هستند، نصب درب‌های ضدسرقت را در اولویت قرار دادند.
با توجه به انواع درب‌های ضد سرقت، این سوال پیش می‌آید که مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست و آیا سرمایه‌گذاری بر روی خرید آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری دارد.
سفارش درب ضد سرقت بسیار آسان است و  شما به راحتی می‌توانید، از شرکت‌های زیادی به صورت آنلاین درخواست دهید. درسته که درب‌های ضد سرقت نسبت به درب‌های سنتی گران قیمت هستند، اما وقتی پای محافظت از خانواده به میان می‌آید هیچ چیز گران بهاتر از امنیت نیست.
اگر انتخاب شما برای امنیت‌تان درب ضد سرقت است، هرآنچه باید در مورد افزایش امنیت وجذابیت این نوع درب‌ها و مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست در این مطلب ذکر شده است.

مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست؟

در ادامه با برخی از مزایا و معایب درب‌های ضد سرقت آشنا می‌شویم

مزایا درب ضد سرقت

  • فلز بادوام و قوی

تقریبا اغلب درب‌های ضد سرقت از فلز بادوام و مستحکم ساخته شده‌اند که باز کردن را برای سارقان غیرممکن می‌کند، همچنین با تحمل نیروی فیزیکی زیادی در برابر شکستن مقاوم هستند.

  • بسته شدن اتوماتیک

درب‌های ضد سرقت، طوری طراحی شده‌اند که در صورت باز ماندن به طور اتوماتیک بسته می‌شوند که ویژگی مهمی برای امنیت است.

  • مکانیسم قفل پیشرفته

مزیت دیگر درب‌های ضد سرقت مکانیسم قفل پیشرفته است. اغلب این درب‌ها چندین قفل دارند که پس از قفل شدن هیچ راهی برای باز کردن آن بدون کلید وجود ندارد.

  • افزایش سطح امنیت

از آنجایی که درب‌های ضد سرقت گران‌تر از درب‌های معمولی هستند، دارای لولاهای غیرقابل جابجایی و طراحی محکم هستند که سطح امنیتی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع درب ضد سرقت

  • حشرات را دور نگه می‌دارد

در ماه‌های گرم، ورود حشرات به خانه‌ها بسیار رایج است. درب‌های ضد سرقت تعادل مناسبی بین ورود هوای تازه و دور ماندن حشرات به خانه را فراهم می‌کنند.

  • مقاوم در برابر ضربه

درب‌های ضد سرقت از قاب فولاد ساخته شده اند، که نسبت به درب‌های معمولی در برابر سارقان بسیار بادوام و ایمن هستند، همچنین هیچ سارقی نمی‌تواند با زور یا دستکاری آن‌ها را باز کند.

  • امنیت و زیبایی

تعادل مناسب بین ظاهر و عملکرد همیشه آسان نیست، درب ضد سرقت علاوه بر حفاظت و امنیت ظاهر زیبایی به خانه می‌دهند. علاوه بر این درب‌های ضد سرقت در انواع و طرح‌های زیبا و مختلفی هستند.

  • تعمیر و نگهداری کم

درب‌های ضد سرقت نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. بنابراین یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای امنیت خانه با حداقل هزینه است.

  • بادوام و مستحکم

درب‌های ضد سرقت از فلز بسیار قوی از قبیل فولاد، آهن فرفورژه یا آلومینیوم ساخته شده‌اند که برخلاف درب‌های چوبی یا پلاستیکی تخریب ناپذیر هستند.

  • دارای طرح‌های مختلف

درب‌های ضد سرقت در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند که زیبایی و سبک خاصی را به خانه شما می‌دهند

  • قابلیت نسوز

یکی دیگر از مزایای درب‌های ضد سرقت قابلیت نسوز آن‌ها در برابر آتش است، اکثر این درب ها قابلیت ضد حریق و مقاوم در برابر آتش را دارند و این یک امتیاز مثبت برای این نوع درب‌ها است.

  • کاهش هزینه‌ها در زمستان و تابستان

یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به این سوال که مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست بهره وری در انرژی است. بهره وری انرژی به معنای خنک نگه داشتن خانه در تابستان و گرم نگه داشتن آن در زمستان است که صاحبخانه‌ها از هزینه‌های سرسام‌آور قبوض خلاص می‌کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های درب ضد سرقت خوب

معایب درب‌های ضد سرقت

  • برای نصب نیاز به فرد متخصص است. اکثر افراد فاقد دانش فنی برای نصب صحیح درب ضد سرقت هستند و اگر به درستی نصب نشود عملکرد معکوس دارد.
  • نداشتن جلوه و جذابیت زیبا به اندازه‌ی درب‌های سنتی
  • بر خلاف تصور رایج که درب‌های ضد سرقت یک عمر دوام دارند ممکن است چند سال بعد زنگ زدگی یا خوردگی داشته باشد

مزایا و معایب درب ضد سرقت

نتیجه

اینکه مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست دربالا ذکر شده است اما در هر صورت، درب ضد سرقت راه حلی برای افزایش ایمنی در فضاهای تجاری و خانه‌های است.

 

سوالات متداول

مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست؟ 

به طورکلی همانطور که در بالا ذکر شد درب‌های ضد سرقت نسبت به درب‌های سنتی و قدیمی مزایای بسیاری دارند که معایب آن‌ها را می‌توان نادیده گرفت.

ویژگی‌های قفل‌های درب‌های ضد سرقت چیست؟ 

قفل‌های درب‌های ضد سرقت، طراحی بسیار جسورانه و مبتکرانه‌ای دارد و به طور کلی امنیت هر فضایی را افزایش می‌دهد.

 

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.