راهنمای خرید کابینت آشپزخانه برای مناطق شمالی

بهترین نوع کابینت برای شمال نیک افرا

فهرست مطلب

بهترین نوع کابینت برای شمال ویژگی‌هایی دارد که در سایر مناطق نیازی به آن‌ها نیست. منازل در شمال کشور و به طور کلی مناطق مرطوب و شرجی، به وسایلی نیاز دارند که در برابر رطوبت مقاوم باشند و به سادگی دچار آسیب و خوردگی یا پوسیدگی نشوند.
اگر شما در مناطق شمالی کشور و یا مناطق شرجی دیگر زندگی می‌کنید یا قصد دارید در آن جا ویلا بخرید، باید به جنس کابینت‌ منزلتان توجه کنید. ظاهر و زیبایی کابینت بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن، جنس کابینت است.
کابینت نباید به زودی خراب شود و هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض مجدد روی دست شما بگذارد. در این مقاله قصد داریم در خصوص بهترین نوع کابینت برای شمال کشور و ویژگی‌هایی که این کابینت دارد صحبت کنیم. لطفا برای انتخاب صحیح کابینت تا انتها با ما باشید.

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت نئو کلاسیک  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a6%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/” target=””]

بهترین نوع کابینت برای شمال کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت‌هایی که برای مناطق شمالی و مرطوب مناسب هستند، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که آن‌ها را از سایر کابینت‌های استاندارد متمایز کنند. این ویژگی‌ها شامل مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و پوسیدگی هستند. بنابراین، در انتخاب کابینت برای مناطق شمالی، به موارد زیر توجه کنید:

  1. استفاده از مواد مقاوم به رطوبت: انتخاب موادی مانند چوب‌های خاصی که دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت هستند، مثل چوب راش یا MDF (چند لایه فیبرژلاس) با پوشش ضدآب، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های مقاوم به آب: برای حفظ کابینت‌ها در برابر رطوبت، می‌توان از رنگ‌ها و پوشش‌هایی که دارای ویژگی ضدآب هستند، استفاده کرد.
  3. استفاده از فنرها و سیستم‌های بادکننده: استفاده از فنرها و سیستم‌های بادکننده می‌تواند به تهویه درون کابینت‌ها کمک کرده و رطوبت را کاهش دهد، که این امر به جلوگیری از تجمع رطوبت و پوسیدگی کمک می‌کند.
  4. طراحی مناسب برای تهویه: طراحی کابینت‌ها به نحوی که تهویه مناسب داشته باشند و فضای کافی برای جریان هوای تازه به داخل کابینت فراهم شود، می‌تواند به حفظ کابینت‌ها در برابر رطوبت کمک کند.

با توجه به این موارد، بهترین نوع کابینت برای شمال، باید با دقت انتخاب شوند تا از آسیب‌های ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین جنس کابینت چیست

بهترین نوع کابینت برای شمال را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین نوع کابینت برای شمال می‌تواند هم کلاسیک باشد و هم مدرن. اگر انتخاب شما کابینت کلاسیک است، توصیه می‌کنیم جنس چوب را برای این کابینت‌ها انتخاب کنید. در این صورت کابینت کلاسیک چوبی شما زیبا و مدرن خواهد بود و حال و هوای آن نیز با جنگل‌های شمال کشور سازگاری دارد.
تنها یک نگرانی در خصوص کابینت‌های کلاسیک چوبی وجود دارد و آن نفوذ رطوبت و تخریب بافت چوب است. در چنین شرایطی می‌توانید به راحتی با استفاده از لاک پلی اورتان، چوب را نسبت به رطوبت عایق و مقاوم کنید.
اگر انتخاب شما برای اجرای کابینت در شمال، کابینت‌های مدرن هستند، هم چنان باید از روکش مناسب برای آن‌ها استفاده کنید. کابینت مدرن دارای انواع روکش‌های مختلفی است. یکی از این انواع، کابینت‌ام دی اف مات است که با روکش ملامینه که عایق خوبی در برابر رطوبت است پوشیده می‌شود.
کابینت‌های‌های گلاس، پلی گلاس و لمی گلاس که براق هستند نیز نوع دیگری از کابینت‌های مدرن به حساب می‌آیند. اکثر کابینت‌های مدرن رنگ‌های سفید و روشن دارند که در کنار رنگ‌های خنثی به کار می‌روند. درب این کابینت‌ها معمولا صاف و فلت است و برجستگی و طرح‌های کار شده ندارد.

بیشتر بخوانید: آشپزخانه و کابینت نئوکلاسیک

بهترین نوع کابینت برای شمال را چگونه انتخاب کنیم

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت مدرن  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/” target=””]

ارزان ترین نوع کابینت کدام است؟

از لحاظ هزینه‌ای که باید بکنید، اقتصادی‌ترین نوع کابینت کابینت‌های مدرن با روکش ملامینه می‌باشند. روکش ملامینه را می‌توان پرکاربردترین روکش در صنعت کابینت‌سازی دانست. با وجود ارزان و پرطرف دار بودن این نوع کابینت، نباید انتظار استحکام کابینت‌های‌های گلاس و لمی گلاس را از آن‌ها داشته باشید.
روکش‌های پی وی سی نوع دیگری از روکش‌ها برای کابینت هستند. پی وی سی به خودی خود در برابر رطوبت مقاومت دارد و دیگر نیازی به استفاده از لاک پلی اورتان ندارید. پی وی سی ارزان‌تر از ملامینه است اما بهترین نوع کابینت برای شمال به حساب می‌آید.
این روکش‌ها در سایر صنایع مانند صنایع مبلمان سازی، سقف کاذب، علائم راهنمایی رانندگی، کابینت‌های خودرو و… نیز استفاده می‌شوند. بنابراین اگر قصد استفاده از کابینتی را دارید که در برابر رطوبت مقاوم باشد و باد نکند و قیمت زیادی هم نداشته باشد، ما به شما کابینت مدرن با روکش پی وی سی را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آشپزخانه و کابینت مدرن در ساختمان

جمع بندی
بهترین نوع کابینت برای شمال کابینتی است که در برابر رطوبت و باد مقاوم باشد. اگر کابینت عایق رطوبت نباشد، باد می‌کند و بلا استفاده می‌شود. کابینت‌ها به طور کلی به دو دسته‌ی مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند.
کابینت‌های کلاسیک برای منازلی که به سبک کلاسیک و پر زرق و برق طراحی می‌شوند مناسب هستند. روی این کابینت‌ها کار شده و جنس آن‌ها نیز استحکام بالایی دارد.
کابینت‌های مدرن رویه‌ای فلت و صاف دارند و برای منازل به سبک مدرن و مینیمال و ساده مناسب هستند. ارزان‌ترین روکش کابینت مدرن، ملامینه است اما بهترین روکش برای بهترین نوع کابینت برای شمال، روکش پی وی سی است.
روکش پی وی سی ضد آب است و در سایر صنایع نیز به دلیل عایق رطوبت بودن استفاده می‌شود. اگر قصد استفاده از سایر انواع کابینت را دارید، از لاک پلی اورتان روی آن استفاده کنید تا رطوبت و آب به آن نفوذ نکند.

سوالات متداول

بهترین نوع کابینت برای شمال کدام است؟

بهترین نوع کابینت برای شمال کابینتی است که در برابر رطوبت مقاوم باشد و در اثر نفوذ رطوبت باد نکند. کابینت‌هایی با روکش پی وی سی که در برابر رطوبت مقاوم هستند و یا کابینت‌هایی که از لاک پلی اورتان در آن‌ها استفاده شده بهترین نوع کابینت هستند.

انواع کابینت به چند دسته تقسیم می شود؟

انواع کابینت به دو دسته‌ی مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شود. سطح کابینت‌های کلاسیک پرکارتر است و از نظر جنس با دوام‌تر هستند. کابینت‌های مدرن ارزان‌تر هستند و چند مدل روکش از قبیل ملامینه، پی وی سی، هایگلاس و… دارند.

[button size=”medium” style=”alert” text=”نمونه کابینت کلاسیک  ” link=”https://nikafra.com/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%88-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/” target=””]

 

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.