پنجره یو پی وی سی، معایبی که باید بدانید

معایب پنجره یو پی وی سی در ساختمان ها

فهرست مطلب

قیل از اینکه در مورد معایب پنجره یو پی وی سی برایتان توضیحاتی دهم بهتر است این مقدمه را مطالعه کنید تا بتوانید کامل مراحل را با ما پیش برید و به نتیجه و جمع‌بندی کامل برسید.
در کشور بزرگی مانند ایران، تولید کنندگان درب و پنجره یو پی وی سی زیادی وجود دارد. بنابراین، انتخاب بهترین گزینه براساس قیمت‌ها و بودجه‌های متفاوت از سوی تولیدکنندگان مختلف پنجره‌های یو پی وی سی مواجه شوید و می‌توانید بودجه خود را طوری انتخاب کنید که متحمل ضرر نشوید.
پنجره یو پی وی سی فواید زیادی دارد. با این حال، با سنجیدن مزایا و معایب هر گزینه، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای در مورد اینکه کدام نوع پنجره یا در برای خانه شما مناسب است، اگر به فکر نصب پنجره‌های یو پی وی سی برای خانه خود هستید، بهتر در مورد مزایا و معایب آن‌ها بهتر بدانید. در این مقاله قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم تا به شما در انتخاب آگاهانه کمک کنیم.

 تنها با یک تماس با برترین مشاوران در کنار شما هستیم

آشنايی مختصری درباره پنجره یو پی وی سی

یو پی وی سی به طور طبیعی یک ماده قوی است که در برابر رطوبت و تغییر شکل مقاوم است و به ندرت دچار خوردگی می‌شود. به همین دلیل فروشندگان با اطمینان ۱۰ سال گارانتی برای تمام پنجره‌های UPVC را تضمین می‌کنند.
با نصب این نوع پنجره‌ها می‌توانید در امن و امان زندگی کنید. وجود مکانیسم‌های قفل چند نقطه‌ای و چند جهته امنیت آن‌ها را دوچندان کرده است. همچنین شیشه‌های آن‌ها دارای مهره‌های داخلی که مانع از دسترسی سارقان می‌شود. بنابراین به راحتی می‌توان فهمید پنجره‌های UPVC ارزش پول و هزینه را دارند، زیرا اولاً عایق کاری خوب آن‌ها از اتلاف گرما در زمستان و خنکی در تابستان جلوگیری می‌کند. که همین کلی در هزینه‌های تهویه مطبوع صرفه جویی می‌کند.
دوما، پنجره‌های یو پی وی سی نیاز به شستشوی گاه به گاه دارند و تقریباً نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند و شما را از لحاظ رنگ‌آمیزی مجدد بی‌نیاز می‌کند. پنجره‌های یو پی وی سی در سبک‌های مختلف، از حیاط باغ گرفته تا پنجره‌های کج‌شونده و رنگ‌های متنوع وجود دارند که هر کدام از آن‌ها زیبایی شیک و مدرنی دارند.

معایب پنجره یو پی وی سی

آيا خريد پنجره یو پی وی سی فايده ای دارد؟

تصمیمی که بسیاری از صاحبان خانه هنگام به دنبال بازسازی یا طراحی خانه خود با آن مواجه می‌شوند اینکه آیا چوب و آلومینیوم را انتخاب کنند یا درب و پنجره یو پی وی سی. در و پنجره‌های پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک یا UPVC در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و به طور گسترده در خانه‌ها استفاده می‌شوند.
نصب پنجره UPVC یکی از بهترین تصمیماتی است که هر صاحب خانه می‌تواند برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده کلی خانه خود بگیرد. البته سنجش مزایا و معایب پنجره یو پی وی سی هرگز آسان نیست و باید با دانستن آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.
علاوه براین، شرکت‌های نصب و سازندگان اکنون می‌توانند پنجره‌های UPVC را مطابق با مشخصات دقیق ساختمان شما سفارشی کنند تا اطمینان حاصل شود که پنجره‌ها دقیقاً متناسب با خانه یا ملک شما قرار گیرد. طبق قوانین ساختمانی باید مصالح ساختمانی طوری ساخته شود که ضد آتش باشد و آسیب رساندن ساختمان را به حداقل برساند، یو پی وی سی یک گزینه عالی در مواقع اضطراری آتش سوزی است.

بیشتر بخوانید: تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC

 

معایب پنجره یو پی وی سی

  • عدم قدرت لازم به اندازه چوب یا فلز

از آنجایی که پنجره‌های یو وی سی به اندازه چوب یا فلز استحکام ندارند در صورت برخورد با جسم سخت یا فرسودگی طبیعی بیشتر مستعد ترک خوردن یا شکستن هستند، که این نشان می‌دهد شما مجبور هستید متحمل هزینه‌های تعمیر و نگهداری شوید.

 

  • عدم زیبایی شناسی

اگرچه پنجره‌های یو وی سی در سبک‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اما اغلب مشتریان ظاهر پلاستیکی ساده آن‌ها را نسبت به طراحی پنجره‌های آلومینیومی یا چوبی جذاب نمی‌دانند.

 

  • عدم سازگاری با محيط زيست

بر خلاف پنجره‌های آلومینیوم و چوبی، یو پی وی سی از مواد طبیعی ساخته نشده است و فرآیند تولید طولانی مدتی دارد که برای محیط زیست مناسب نیست.

 

  • عدم تهويه مناسب

یکی از معایب پنجره یو پی وی سی اینکه به صورت هرمتیک آب‌بندی می‌شود. آب‌بندی به معنای مهم بودن تهویه هوا در فضای خانه است. همانطور که می‌دانید، اینکه بسیاری از مواد و اشیاء خانگی مانند مبلمان چوبی، مواد شوینده، پوشش‌های رنگ و لاک، لمینت‌ها، فرش‌ها و غیره، مواد مضری را منتشر می‌کنند که غلظت آن‌ها گاهی از حد مجاز فراتر می‌رود. بنابراین، اگر تهویه طبیعی در فضای خانه وجود نداشته باشد، برای سلامتی بسیار مضر است.

 

  • دسترسی نصاب حرفه ای

بهتره پنجره‌های یو پی وی سی را از یک شرکت معتبر با متخصصانی که در نصب آن‌ها تجربه دارند سفارش دهید. در غیر این صورت کارامد و استحکام مناسب ندارند.

 

  • تمامیت ساختاری

پنجره‌های uPVC به دلیل سبکی وعدم استحکام ساختاری به اندازه پنجره‌های آلومینیومی، مستعد فرسودگی و خوردگی هستند و حتی گرمای بیش از حد منجر به پارگی قاب آن‌ها می‌شود.

 

  • سفارشی سازی

علیرغم پیشرفت‌های اخیر در نوع و رنگ پنجره‌های یو پی وی سی، اما آن‌ها هنوز در تنوع رنگ‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی از درب‌های چوبی یا آلومینیومی عقب‌تر هستند. پنجره‌های چوبی و آلومینیومی امکان استفاده از انواع رنگ‌ها را فراهم می‌کند که امکان می‌دهد ظاهری مشخص و زیبا در خانه خود داشته باشید که این امر در مورد پنجره‌های UPVC صدق نمی‌کند.

 

  • زيبايی شناسی

پنجره‌ها و درهای چوبی حسی از ظرافت و در عین حال ظاهری زیبا به خانه شما می‌بخشند. در حالی که درب‌ها و پنجره‌های چوبی از نظر زیبایی‌شناسی مدرن هستند و در خانه‌های سنتی نامناسب به نظر می‌رسند.

 

  • عدم مناسب بودن
بدون شک پنجره‌های UPVC بهترین انتخاب برای پنجره‌ها و درب‌های منازل مسکونی هستند، اما بیشتر برای پنجره‌های تجاری، خانه‌ها یا ساختمان‌های قدیمی کاربرد دارد که در مورد پنجره‌های مدرن صدق نمی‌کند.
یکی از مزایای بزرگ پنجره‌های یو پی وی سی حداقل تعمیر و نگهداری آن‌ها است. با این حال، اگر تصمیم دارید ملک خود را به طور کامل بازسازی یا رنگ آمیزی کنید، مشکل‌ساز است. زیرا فرایند رنگ و تعویض پنجره‌های UPVC گران‌تر از خانه‌های معمولی است. اما نکته مثبت آن اینکه هنگامی که یو پی وی سی به درستی رنگ‌آمیزی شد، بادوام با ماندگاری طولانی است.

پنجره یو پی وی سی

نتیجه

با توجه به موارد بالا و گفته‌های کاربرانی که از این نوع پنجره استفاده کرده‌اند می‌شود گفت باز هم بهترین انتخاب استفاده از این نوع پنجره است.

 

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.