مقالات

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت نیک افرا

فهرست مطلب

زمانی که یک مشکل امنیتی در خانه یا آپارتمان ما رخ می‌دهد، اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می‌کند قفل کردن درب است، اما باز هم ممکنه امنیت‌مان در خطر باشد. محافظت و حفظ امنیت و حریم خصوصی خودمان و خانواده مستلزم سرمایه‌گذاری بزرگی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
وقتی صحبت از امنیت خانه می‌شود، فکرهای مختلفی به ذهنمان خطور می‌کند که انتخاب یک روش ایمن دشوار می‌شود. درب ضد سرقت اولین خط دفاعی و هوشمند در برابر مزاحمان احتمالی و سارقان است و امنیت خانه و خانواده شما را تضمین می‌کند.
 تنها با یک تماس با برترین مشاوران در کنار شما هستیم

درب ضد سرقت چیست و چگونه امنیت برای شما می‌آورد؟

بسیاری از درب‌های ضدسرقت با رعایت استانداردهای خاص و عایق بودن در برابر گرما، رطوبت و صدا، تخریب قفل، لولا یا بدنه بهترین ابزار برای جلوگیری از ورود سارقان است. علاوه بر محافظت و ایمن‌سازی خانه، یکی دیگر از مزایای داشتن درب امنیتی این است که به ارزش خانه شما می‌افزاید و اگر تصمیم به فروش داشته باشید، به ارزش کلی ملک شما اضافه می‌کند.
درب‌های امنیتی در سبک‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند و به صورت سفارشی ساخته و نصب می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها حفاظت در برابر حریق تا ۶۰ دقیقه را دارند. شاید هنوز افرادی باشند که اطلاعی از این محصول با ارزش نداشته باشند در عین حال که وسواس فکری برای حفظ امنیت خانه و محل کار خود داشته باشند.
به همین دلیل این مقاله را بهانه‌ای کردیم که شما را با نکاتی سریع در مورد مزایا و معایب درب‌های ضد سرقت برای ساختمان‌هایی مانند خانه ها، آپارتمان ها، مغازه‌ها یا هر ساختمان دیگری آشنا کنیم.

درب ضد سرقت

 

مزایای درب ضد سرقت چیست؟

درب‌های ضد سرقت از ورود غیرمجاز مزاحمان جلوگیری می‌کند، همچنین در برابر نیرو، طوفان و انواع آب و هوا مقاوم است و سطح حفاظتی بسیار بالاتری نسبت به درب معمولی دارند. جدا از موادی که برای ساخت درب‌های امنیتی استفاده می‌شود، پیچ ها، میله ها، آلارم‌ها و لولاهای درب، امنیت آن را دو چندان می‌کند و ورود به داخل را برای متجاوزان بسیار دشوارتر می‌کند.

 

بیشتر بدانید: اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت

 

دلایلی که درب‌های ضد سرقت ضرورت دارند؟

  • امروزه تقریباً در تمام آپارتمان‌ها و خانه‌ها از درب‌های چوبی ضد سرقت به دلیل برقراری امنیت و طراحی زیبا و با کیفیت نسبت به درب‌های دیگر استفاده می‌کنند.
  • درب‌های ضد سرقت همانطور که از نامشان پیداست، اولین و اساسی‌ترین مانع ایمنی برای خانه، مغازه یا هر ساختمانی است.
  • این درب‌ها بهترین گزینه برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از هرگونه خطر است.
  • ما انسان‌ها در هر مکانی که می‌خواهیم در آن مستقر شویم، امنیت کامل را ترجیح می‌دهیم و درب‌های ضد سرقت بهترین گزینه هستند.
  • درب‌های ضد سرقت معمولاً مجهز به قفل‌های امنیتی بالا و نشکن هستند که باز کردن آن‌ها تقریبا غیر ممکن است.
  • مهم‌ترین دلیل نصب و استفاده از درب‌های ضد سرقت افزایش آرامش و حفظ حریم خصوصی است.
  • مزاحمان و سارقان همیشه به دنبال قفل‌هایی هستند که بتوانند به راحتی و به سرعت باز کنند و زمان زیادی را برای شکستن درب‌های امنیتی نمی‌کنند، به همین دلیل درب‌های امنیتی گزینه عالی برای جلوگیری از ورود مزاحمان و سارقان است.

 

قبل از خرید درب ضدسرقت چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

  • بسیاری از خریداران درب‌های فولادی را با درب‌های ضدسرقت اشتباه می‌گیرند زیرا این دو بسیار شبیه هم هستند بنابراین در حین خرید باید به این نکته توجه کنید.
  • در خرید درب ضد سرقت، باید به گواهی امنیتی درب که توسط فروشنده صادر می‌شود و استاندارد گواهینامه ملی «FAM» چاپ شده روی درب توجه کنید.
  • ضخامت فولادی درب ضد سرقت بیش از ۲ میلی متر، ضخامت کلی درب بیش از ۲۰ میلی متر و وزن درب بیش از ۴۰ کیلوگرم باید باشد.
  • نوع جنس درب نیز بسیار مهم است. یک درب ضد سرقت چوبی امنیت بالاتری نسبت به درب‌های فانتزی دارد.
  • درب‌های چوبی ضد سرقت مجهز به قفل‌های پیشرفته و میله‌های آهنی در لولاها است که به راحتی قابل شکستن نیست.

 

درب ضد سرقت چیست

 

آیا درب‌های ضد سرقت واقعا ایمن هستند؟

درب‌های ضد سرقت به دلایل زیر امنیت بالایی دارند:

  • به لطف هسته فولادی و جنس چوبی بادوام به کار رفته در آن هیچ تبر و چکشی نمی‌تواند به راحتی در را بشکند و یا به آسانی آن را باز کند.
  • درهای چوبی مصنوعی ضخیم و محکم‌تر از چوب‌های طبیعی هستند.
  • کلیدهای قفل درب منحصر به فرد و هوشمند طراحی شده‌اند، بنابراین حتی قفل ساز هم نمی‌تواند از روی آن‌ها جدید بسازد.
  • همچنین در برابر هرگونه ضربه و شکست مقاوم است و حتی اره برقی نیز نمی‌تواند درب را بشکند.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین درب ضد سرقت

مزایای درب‌های ضد سرقت

  • درب‌های ضدسرقت نسبت به درب‌های معمولی دوام و طول عمر بیشتری دارند.
  • این درب‌ها عایق حرارتی و رطوبتی دارند که از ورود گرد و غبار و هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب کمک قابل توجهی به‌عدم اتلاف انرژی می‌شود.
  • دارای عملکردهای امنیتی و کیفیت بالای اقتصادی
  • اگر در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنید، درب‌های ضد سرقت حفاظت از خانه شما در برابر آتش سوزی، طوفان‌های شدید و تگرگ محافظت می‌کنند.
  • مقاومت بالا در برابر حریق، دود و حشرات مزاحم و موریانه‌ها
  • وجود یراق‌آلات محکم برای تحمل ضربه‌های محکم
  • استحکام بالا و وجود قفل‌های چند زبانه برای جلوگیری از شکستن و نفوذ سارق
  • تنوع ظاهری بسیاز زیبا در طرح و رنگ‌های مختلف

 [aparat id=”yIx0g”]

آشنایی با انواع درب‌های ضدسرقت در ایران

اگر سری به بازار درب‌های ضد سرقت بزنید با گزینه‌های زیر روبه رو می‌شوید:

  • درب‌های ضد سرقت ترگ

درب‌های ضد سرقت ترک به صورت مستقیم یا مونتاژ وارد کشور می‌شود و ویژگی اصلی آن‌ها استفاده از یراق‌آلات محکم، ساختار محکم در برابر ضربه، گرما، نفوذپذیری صدا و رطوبت است. این جنس درب‌های ضد سرقت از نظر ثبات و امنیت کیفیت عالی دارند و به دلیل به کار رفتن استیل ضد زنگ در قسمت پاشنه درب و هشت زبانه متحرک در برای شکستگی و حمله سارقان امنیت بسیار بالایی دارند.
جنس درب‌های ترک‌ام دی اف از نوع PVC و کامپوزیتی است و طراحی و تنوع رنگ بالایی دارند. با ابن حال نسبت به درب‌های ضد سرقت ایرانی قیمت بالایی دارند.
  • درب‌های ضدسرقت چینی

جایگاه محصولات چینی در بازار ایران دیگر جای گفتن ندارد درب‌های ضدسرقت چینی که از جنس فلزی هستند که با وجود ۱۳ عدد زبانه متحرک و ۴ عدد لولا در برابر هدر رفت انرژی و رطوبت مستحکم هستند. از این درب‌ها بیشتر در مکان‌های عمومی و درب‌های ورودی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند زیرا به دلیل‌عدم وجود هسته فولادی در حملات سارقان با تجربه امنیت بالایی ندارد.

  • درب ضد سرقت ایرانی

درب‌های ضد سرقت ایرانی نیز یا مونتاژ و یا تولید مستقیم توسط استادکاران حرفه‌ای ایرانی است. درب ضد سرقت ایرانی از لحاظ تنوع و زیبایی طراحی دست کمی از نمونه‌های خارجی ندارد و از لحاظ امنیت با نمونه‌های ترک برابری می‌کند به علاوه اینکه در درب‌های ایرانی از چوب راش یا بلوط استفاده می‌شود به همین دلیل استحکام بالایی دارند.

  • درب ضدسرقت چوبی

درب‌های چوبی با سبک معماری سنتی ظاهر بسیاری از خانه‌ها و مشاغل را زیباتر می‌کند
به علاوه اینکه روکش چوبی برای درب‌های با امنیت بالا محبوب‌ترین گزینه است.
معمولا چوب به کار رفته در این نوع درب‌ها راش، چوب گردو، چوب صنوبر، ماهگونی، بلوط و توسکا است. از آنجایی که هسته و ورق فولادی در درب‌های چوبی کمتر به کار می‌رود، علاوه بر اینکه سبک وزن هستند، مقاومت بالایی ندارند.
  • درب ضدسرقت فولادی

در حالی که سایر درب‌های ضد سرقت جذاب هستند درب‌هایی با ساختار فولادی و سیستم قفل چند نقطه بهترین راه برای امنیت و خط و خش و آتش سوزی است.
این درب‌ها برای کارگاه‌ها و گاراژها مناسب‌تر هستند. بزرگ‌ترین ویژگی آن سیستم قفل ۹ تا ۱۲ زبانه آن‌ها است که در برابر شکست و نفوذ سارق بسیار ایمن هستند. همچنین دارای دستگیره قفلی است که نیازی به خرید قفل درب جداگانه ندارید.
  • درب ضدسرقت کامپوزیتی و PVC

درب‌های ضد سرقت PVC تنوع رنگ و طراحی بالایی دارد و به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و خش خوردگی برای درب ورودی ساختمان‌ها مناسب است.
درب‌های کامپوزیتی نیز علاوه بر اینکه تنوع بالایی در بازار دارد به دلیل پوشش فولادی در برابر ضربه و حرارات بسیار مستحکم است.

سوالات متدوال

آیا به درب‌های ضد سرقت برای خانه خود نیاز دارم؟

مجرمان و سارقان در ایران هر ۱۴ ثانیه به خانه‌ها نفوذ می‌کنند، اما می‌توانید با درب‌های ضد سرقت زیبا، قوی و بادوام تا حدودی از ورود سارقان خبره جلوگیری کنید.

آیا درهای ضد سرقت مزاحمان و سارقان را از خانه من دور می‌کنند؟

بله، درهای امنیتی به عنوان یک عامل بازدارنده اصلی در برابر جرم عمل می‌کنند. قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین مواد موجود در درب‌ها و وجود ورق‌های فولادی از شما و خانواده‌تان محافظت می‌کند.

نتیجه

درسته که کیفیت قفل یکی از ابزارهای امنیتی بسیار مهم است اما نمی‌تواند از ورود سارقان جلوگیری کند، با کیفیت‌ترین قفل‌ها نیز ممکنه در برابر نفوذ سارقان کارساز نباشد به همین دلیل انتخاب درب‌های ضد سرقت ایمن‌ترین گزینه حفظ امنیت و آرامش است.

نیک افرا :

شرکت نیک افرا ارائه دهنده بهترین و زیباترین مدل های درب درب ضد سرقت با جنس های متنفاوت و قیمت مناسب می باشد. شما می توانید هرگونه درب ضد سرقت، درب داخلی، درهای ضد حریق و هرگونه دری که نیاز دارید را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت پیدا کنید و برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید . برای خرید کافی است به سایت ما مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و به راحتی درب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.